چرا باید برای کسب و کار خود یک سایت داشته باشیم؟

دانشنامه

نزدیک به ۳۰ سال از ساخت اولین سایت در اینترنت میگذرد، سایتی که در آن زمان در کل جهان فقط ۲۳ نفر بازدید‌کننده داشت اما حال اینترنت به یک دنیای پهناور تبدیل شده و فقط در کشور ایران نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر دارد. سرعت پیشرفت تکنولوژی اینترنت در دهه اخیر به قدری زیاد بوده که تمام مردم جهان درگیر آن شده و کسی منکر این پیشرفت نمی‌شود اما چرا باید برای کسب و کار خود وب‌سایت درست کنیم ؟

عقب نماندن از رقبا

امروزه اینترنت یک ویترین برای کار شما است که هرچقدر طراحی وب‌سایت و طراحی‌لوگو شما بهتر باشد ویترین پربازده تر و شیک‌تری دارید.فرقی ندارد کار شما در چه حیطه‌ای باشد، رقبای شما در سراسر کشور و جهان دست به کار شده‌اند و برای خود یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات از اینترنت یا یک وب سایت ایستا برای معرفی و عرضه نمونه کار‌های خود راه‌اندازی کرده اند. بیل گیتس می گوید اگر کسب و کار شما در اینترنت نیست بزودی کسب و کار شما محو خواهد شد.

فروش ۲۴ ساعته

هرچقدر که به جلو ‌می‌رویم وابستگی مردم به اینترنت بیشتر ‌می‌شود، کاربران شبکه اینترنت در تمام ساعات شبانه روز برای خرید ‌هر‌چیزی آن را در اینترنت جست‌و‌جو کرده و حسابی آن را بررسی می‌کنند، نظرات کسانی که آن کالا را خریداری کرده‌اند را میبینند و آن را با دیگر محصولات مشابه مقایسه می کنند و در نهایت اگر طراحی سایت شما به خوبی انجام شده باشد تا اعتماد کاربر را جذب کند، خرید از وب‌سایت شما صورت ‌می‌گیرد. چرا که هیچوقت آن فرد نمی‌تواند در خرید حضوری  در خانه بنشیند، در هر زمانی که بخواهد خرید کند، آزادانه ساعت ها بگردد، تمامی قیمت ها را مقایسه کند و خرید کند.

دفتر کار و مغازه مجازی

شما در حالت عادی با در اختیار داشتن یک مغازه یا دفتر‌کار تنها در یک منطقه و شهر مشتری خواهید داشت اما با راه‌اندازی سایت خود کسب و کارتان را به تمام انمیلیارد نفری که در اینترنت هستند نشان می دهید و بقیه ماجرا بستگی به رزرو دامنه مناسب، طراحی کاتالوگ و بروشور پرمحتوا، طراحی لوگو و طراحی سایت شما دارد که کاربران گسترده دنیای مجازی را به مغازه مجازی خود یا همان سایت خود بکشانید.

در دفتر و مغازه خود هرچقدر هم که متراژ زیادی داشته باشید نهایت ۱۰ الی ۱۵ مشتری را می‌توانید سرویس دهید اما در سایت خود محدودیت ندارید و می توانید با یک هاست و سرور خوب هزاران نفر را در آن واحد سرویس دهید!

راه ارزان برای دیده شدن

برای خرید یک مغازه نیازمند سرمایه زیادی برای اجاره و همینطور دکوراسیون و پر کردن آن هستید اما با هزینه خیلی کمتر می‌توانید طراحی وب سایت خود را به دست طراحان وب بسپارید.

در کشور خودمان استارت‌آپ(startup یا start-up)های بسیاری به وجود آمده‌اند که تمام فروش یا اکثر فروش خود را از طریق اینترنت دارند و فقط یک انبار محصولات یا دفتر کار برای پشتیبانی مشتریان در اختیار دارند. در واقع با استفاده ازشبکه اینترنت می‌توان از یک مغازه سه در چهار یا حتی در اتاق خود مشتری جذب کرد و پول‌درآورد.

تبلیغات

بعد از اینکه فعالیت خود را در سایتتان آغاز کردید و توسط موتور های جستجو شناخته شدید می‌توانید با رفتن به سایت های سفارش دهنده و گیرنده تبلیغات برای وب‌سایت خودتان تبلیغ بگیرید و هرماه از این راه درآمد کسب کنید. همچنین ‌می‌توانید با مبلغ بدست‌آمده برای سایت خود تبلیغ کنید. البته برای گرفتن تبلیغ نیازمند رتبه الکسا(Alexa) مناسب هستید که با کمی پشت‌کار و فعالیت بدست خواهید آورد‌.

باشگاه مشتریان راه بیاندازید

در سایت می توانید با اطلاعاتی که مشتریان خود از قبیل ایمیل و شماره همراه می گیرید، آنها را در پایگاه داده(DataBase) ذخیره کرده و با پیشنهادات شگفت انگیز و دادن خدمات به آنها، مشتریان را به مغازه و سایت خود بکشانید و آنها را مشتری ثابت خودتان کنید.

در کنار ساخت سایت، داشتن باشگاه مشتریان به اعتبار بیزینس شما کمک شایانی خواهد کرد.

فروشندگی آسان

در مواجهه با مشتریان حضوری دائما باید برای هرکدام از آنها ویژگی های کار و محصول خود را توضیح دهید و او را قانع کنید تا مشتری شما شود اما در سایت فقط کافیست با یک تولید‌محتوا قوی و گیرا و رابطه کاربری آسان سایت خود، مشتری‌ها را مجذوب خود کنید.

در بالا به برخی از مزیت های فراوان داشتن سایت اشاره کردیم، شما می توانید با مشاوره کسب و کار خود بهترین هاست و سرور را برای سایتتان را بگیرید و با رزرو دامنه کوتاه، مفید و مرتبط و البته طراحی سایت اصولی و زیبا به سراغ رقیبان بی‌شمار خود در دنیای بزرگ اینترنت بروید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *