سئو چیست ؟ و چه اهمیتی برای سایت ها دارد؟

دانشنامه

کلمه سئو مخفف شده عبارت search engine optimization

و به معنای بهینه سازی موتور جستجو است، در واقع به عملیات‌هایی که برای بهبود رتبه سایت در موتور‌های جستجو انجام می‌شود سئو سایت گفته می شود و به کسی که کار سئو را انجام می‌دهد سئوکار یا متخصص و کارشناس سئو گفته‌می‌شود.

اولین اقدامی که بعد از راه‌اندازی سایت صورت می‌گیرد سئو کردن مطالب یا محصولات سایت است اما این کار چقدر اهمیت دارد؟ آیا سئو سایت برای تمامی سایت ها الزامی است ؟ در ادامه به اهمیت سئو برای سایت‌های مختلف می پردازیم.

گوگل بزرگترین آشنای شما !

یکی از مزیت های سئو برای سایت های ایستا و سایت های پویا در مقابل رقیب هایشان که در بازار بزرگ اینترنت نیستند گوگل است، گوگل بدون هیچ هزینه و منفعتی سایت شما را در تمام ساعات بین کاربران بیشمارش تبلیغ میکند آن هم بین کسانی که به دنبال محتوا و سایتی در موضوع شبیه به سایت شما هستند، حال کار گوگل را با بنرهای تبلیغاتی‌ای که در سایت‌های مختلف میگذارید یا تبلیغاتی که در فضای مجازی با هزینه‌های نسبتا گزاف انجام می‌دهید مقایسه کنید! کاربران گوگل بی‌شمار هستند و تبلیغات گوگل بی انتها اما بازدید مخاطبان سایتی که در آن تبلیغ کردید هرچقدر هم که سایت پر بازدیدی باشد بسیار محدود است و از آن عده محدود نیز تنها ۱۰ درصد آن به سایت شما سر‌می‌زنند چرا که به دنبال سایت‌شما نبوده‌اند اما کاربرانی که سایت شما را در موتور‌های جست‌و‌جوی گوگل پیدا می‌کنند دقیقا به دنبال محتوایی بودند که شما در گوگل آن را  با سئو بهینه به صفحه اول گوگل رساندید.

هزینه کمتر نسبت به تبلیغات

با توجه به حرف‌هایی که در پاراگراف بالا زده شد به برتری سئو بهینه در مقابل تبلیغات پی بردید، حال اگر بخواهیم از لحاظ قیمت هم این دو را باهم مقایسه کنیم باز هم سئو دست بالاتر را دارد، چرا که آن طراح سایت یا سئوکار‌ی که کار سئو سایت شما را انجام می دهد بازخوردی بسیار بیشتری به شما می‌دهد اما بازخورد تبلیغات در مقابله با سئو ناچیز است. شما برای تبلیغات باید بارها هزینه کرده تا شاید به نتیجه دلخواه خود برسید در حالی که موفقیت در سئو برخلاف تبلیغات کاملا تضمینی است و کارشناسان سئو سایت شما را به صورت تضمینی به موفقیت می‌رسانند.

کما اینکه بهینه سازی سایت برای گوگل کاملا رایگان است و اگر خودتان با معقوله سئو آشنا باشید می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای اینکار را انجام داده و بازخورد مناسب بگیرید!

به سایتتان اعتبار می بخشد

کسی که از طریق تبلیغات با سایت شما آشنا‌می‌شود هیچگاه در وهله اول به سایت شما اعتماد و اطمینان ندارد اما کاربری که در صفحه اول گوگل سایت شما را پیدا می‌کند همواره سایت شما را به سایت های متفرقه ترجیح می‌دهد، برای مثال هیچ‌وقت کسی برای خرید یک محصول اینترنتی به دلیل قیمت پایین‌تر به صفحه دوم گوگل نمی‌رود.

سرمایه تان را باز خواهد گشت 

بعد از مدتی کار بر روی سایت خود به نقطه‌ای خواهید رسید که  می توانید درآمد‌زایی کنید چرا که موتور‌های جست‌و‌جو فعالیت سایت شما را بازبینی کرده و رتبه ‌وب سایت شما را بهتر می‌کنند، در این مرحله می‌توانید بازخورد‌های مثبت را از سایت خود را دریافت کنید و کسانی که صرفا به عنوان بیننده به سایت شما می‌آمدند، حال برای خرید به سایت شما سر می‌زنند، اگر سایت شما جنبه فروش و جذب مشتری نداشته باشند نیز با سئو بهینه می توانید بعد از کسب رتبه الکسای خوب تبلیغات بگیرید و از این راه کسب در‌آمد کنید.

دردسر کمتر، نتیجه بهتر 

سئو نسبت به سایر روش‌های بازاریابی درگیری ذهنی و وقتی بسیار کمتری دارد، در واقع فقط نیاز است تا شما در آن کلمات کلیدی‌ای که سئو کردید از سایر رقبا پیشی بگیرید تا فقط بنشینید و بهتر شدن رنک سایت  خود را تماشا کنید!  البته برای پیروز ماندن در کلمات کلیدی وب‌سایتتان باید همیشه کیفیت محتوای کارتان را حفظ کنید که اگر یک سئو کار ماهر داشته باشید می‌توانید بدون دغدغه و نگرانی نظاره‌گر پیشرفت خود باشید‌.

اما در دیگر روش های بازاریابی مثل تبلیغات شما همواره باید سخت بکوشید تا کاربران به سایت شما سر بزنند که در مقابل سئو بهینه، بازخورد کمتری هم به شما ‌می‌دهد.
قبل از صرف دقت و هزینه برای بهینه سازی سایت خود در برابر موتورهای جست‌و‌جو باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که بعد از طراحی سایت، و قبل از سئو کردن سایت باید یک سایت حرفه‌ای، جامع و کامل با نقشه و طراحی رابط‌کاربری مناسب در پشت صحنه آماده کرده و بعد شروع به سئو بهینه کنید. برای گرفتن بهترین بازخورد و ورود به صفحه اول گوگل به ‌دنبال کلمات کلیدی سایت خود رفته و روی آنها کار کنید. مشاوره کسب و کار مناسب می‌تواند به شما در امر سئو بهینه .کمک شایانی بکند تا به نتیجه دلخواه خود برسید‌

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *