معرفی نمایندگی مرکزی پاناسونیک

رپورتاژ

حتماً برای شما هم پیش آمده‌­است که قصد خرید لوازم الکترونیکی صنعتی و یا خانگی از قبیل تلفن رومیزی، تلفن بی­سیم، باتری تلفن، فکس لیزری یا کاربنی، تجهیزات تلفن یا شبکه و … را داشته باشید. برای خریدن این لوازم، گزینه­‌های زیادی وجود دارد و همواره با دنیایی از محصولات جدید و با فناوری­‌ها و قابلیت­‌های به ­روز مواجه هستیم. آیا نحوه­‌ی کارکرد محصول برای شما مهم است و یا ابتدا به قیمت و هزینه­‌های جانبی خرید یک کالا توجه می‌­کنید و یا این که تنها به دنبال برندی خاص هستید؟ در این میان شما چطور تصمیم­ گیری می‌­کنید؟ بهترین محصول را چگونه انتخاب می‌­کنید؟ چطور از میان انواع فراوانی از تولیدکننده‌­ها، شرکت‌­های تأمین­‌کننده، و فروشندگان، بهترین انتخاب را انجام می­‌دهید؟ چطور از اصل بودن برند تجاری مدنظر خود آگاهی می­‌یابید و یا چطور از محصولات به­ روز شده و خدمات جدیدی که از سوی برند محبوب شما ارائه شده ­است، آگاهی پیدا می­‌کنید؟ اگر دستگاه یا ماشینی که در اختیار دارین از کار بیفتد یا دچار ضعف و اختلال در عملکرد بشود، چطور آن را برطرف می­‌کنید؟ خودتان دست به کار می­‌شوید یا تعمیر آن را به افراد متخصص می­‌سپارید؟

ما در نمایندگی مرکزی پاناسونیک، خدمات و محصولات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌­دهیم. در اینجا به اختصار به معرفی شرکت، مرکز و محصولات می­‌پردازیم.

پاناسونیک

تولید در پاناسونیک تنها با سه نفر پرسنل آغاز شد. پاناسونیک با تمایل به ایجاد ابزارها و تجهیزات با ارزش شروع به کار­ کرد. از آنجا که کار سخت و فداکاری نوآوری در محصول را به دنبال دارد، این شرکت نوپا اولین قدم‌­های خود را برای تبدیل شدن به غول لوازم الکترونیکی امروز از سال­‌ها پیش برداشته ­بود. شرکتی که قرار بود تبدیل به پاناسونیک شود در 7 مارس 1918 تأسیس شد، هنگامی که کونوسوکه ماتسوشیتا از خانه کوچک خود به خانه‌­ای دو طبقه و بزرگ‌تر نقل مکان کرد و کارهای تولید لوازم خانگی الکتریکی ماتسوشیتا را آغاز کرد. کارکنان آن مجموعه تنها سه نفر بودند: ماتسوشیتا 23 ساله، مومانو 22 ساله و برادرش توشیو لو.

آن‌ها سه اتاق طبقه همکف را به کارگاه تبدیل کردند و دو پرس دستی برای عایق‌بندی قالب نصب کردند. اگر چه تولید با صفحات عایق فن شروع شد، ماتسوشیتا متقاعد شده ­بود که بازار بزرگی برای وسایل برقی­ خانگی مناسب و با کیفیت بالا وجود دارد. او تا دیر وقت بیدار بود و طرح­‌های خود را اصلاح می‌کرد و در نهایت دو محصول جدید را انتخاب کرد-یک دوشاخه و یک سوکت دو طرفه. همین دو محصول کوچک باعث شد که آن‌ها محبوبیت خود را به دست آوردند زیرا از کیفیت بالاتری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار برخوردار بودند و 30 تا 50 درصد ارزان­‌تر بودند. در پایان سال 1918 ، این شرکت 20 نفر را استخدام کرد. این وسایل در ابتدا از طریق یک واحد عمده­ فروشی فروخته می‌­شد، اما با کاهش قیمت به دلیل کاهش قیمت عرضه از سوی سایر تولیدکنندگان، روند کارشان با مشکل مواجه شد.

تقویت روحیه وفاداری در پاناسونیک

اقتصاد ژاپن پس از پایان جنگ جهانی اول در حال شکوفایی بود، کارخانه‌­ها در همه جا در حال گسترش بودند­، بنابراین یافتن و نگهداری کارگران به سختی امکان‌پذیر بود. این وضعیت باعث شد ماتسوشیتا به ضرورت وجود نیروی کار قابل اعتماد پی ببرد. هر روز صبح او درب کارگاه منتظر می­‌ماند تا کارگری به او مراجعه کند و با خود می‌­پرسید آیا کارکنان دیروز باز هم به اینجا مراجعه خواهند کرد؟! و حتی با افزایش تعداد کارکنان هم این نگرانی برای او وجود داشت. ماتسوشیتا نگران ایجاد روابط سالم کارکنان بود.

image 59b3f8b4cffd96f20005c1165e018faed21fc7af

از سوی دیگر، روش ساخت مواد عایق در آن زمان یک راز تجاری بود که اکثر شرکت­‌ها از افشای آن به غیر از کارکنان مورد اعتماد خود امتناع می‌­کردند. ماتسوشیتا احساس می‌­کرد که این عمل مانع مدیریت منطقی می­‌شود و رشد را متوقف می­‌کند. او اعلام کرد که تکنیک‌­های شرکت را به هر کسی که توانایی یادگیری آن‌ها را داشته ­باشد-حتی یک کارگر جدید-آموزش می‌­دهد.

با ورود کشور به دهه جدید­، ناگهان صنعت دچار تغییر شد و چهره­‌ای جدید از اقتصاد نمایان شد. مشاغل و صنایع مختلفی در سراسر کشور شکست خوردند و تعداد زیادی از مردم از کار بیکار شدند. اتحادیه­‌های کارگری به طور فزاینده­ای به مبارز روی آوردند. در این میان، ماتسوشیتا تصمیم­ گرفت که همکاری و اتحاد همه اعضای شرکت را برای مقابله با مشکلات موجود افزایش دهد و موفق هم شد. در مارس 1920 ، او در شرکت “جامعه یک سطحی” تشکیل داد به این معنی که یک سازمان کارمندی با همه‌­ی 28 کارمند شرکت، از جمله خود او، تشکیل داد. این روش، Hoichi Kai، بعدها در سازماندهی رویدادهای ورزشی، فعالیت‌های فرهنگی و سایر فعالیت‌های تفریحی کارکنان، نقش مهمی در گردهم آوردن کارکنان ایفا کرد و بعدها به‌ عنوان یک مدل مدیریتی معرفی شد.

در فوریه 1920 ، ماتسوشیتا یک علامت تجاری برای این شرکت طراحی کرد که شامل حرف M بود که با یک فلش پوشانده شده و توسط یک الماس بزرگ احاطه شده ­بود که برای او نماد رسیدن به هدف و غلبه بر موانع موجود در طول راه بود. در ماه مارس، او توشیو لو 17 ساله را به توکیو فرستاد تا فروش شرکت را در آنجا گسترش دهد. اگر چه وضعیت اقتصادی بدتر شده بود، این شرکت با افزایش فروش محصولات خود به رشد خود ادامه داد. این شرکت برای گسترش تولید، خانه همسایه را اجاره کرده بود، اما با هم نتوانست با تقاضای بازار همگام شود. بنابراین، در سال 1922 ، ماتسوشیتا یک زمین 230 متر مربعی را در نزدیکی خانه خود اجاره کرد و ساخت کارخانه و دفتر در ماه جولای به پایان رسید. تعداد کارکنان تا پایان سال به بیش از 50 نفر رسیده­ بود.

در چهار سالی که از تأسیس شرکت می‌­گذشت، این شرکت با کارخانه خود به یک تجارت تمام عیار تبدیل ­شده بود. این روند هنوز هم ادامه دارد؛ برای مثال در ژانویه 2012، سرمایه­ گذاری جدیدی در Myspace TV ، با Myspace انجام­داد. در ژوئیه 2013 ، بخشی از سهام لوازم­ خانگی Gorenje را خرید. در ژوئیه 2013، پاناسونیک با Sony Corporation قرارداد توسعه دیسک­‌های آرشیوی را امضا کرد. در 2014 اعلام شد که پاناسونیک با شرکت تسلا موتورز برای مشارکت در Gigafactory – کارخانه بزرگ باتری‌سازی که سازنده خودروهای برقی آمریکایی- توافق کرده تا کارخانه‌­ای در جنوب غربی ایالات متحده ساخته­ شود و به این وسیله هزینه تولید باتری‌­های تسلا تا 30 درصد کاهش یافت.

image db7fcc14bc056753b01bf6f14b4b312b3f914ae6

فعالیت­‌های جاری پاناسونیک

تا 31 مارس 2012 ، پاناسونیک حدود 330،000 کارمند و حدود 580 شرکت تابعه داشت. درآمد کل پاناسونیک در سال 2012 بالغ بر 7،846،216 میلیون پوند بوده ­است که 53 درصد آن در ژاپن، 25 درصد در آسیا (بجز ژاپن)، 12 درصد در قاره آمریکا و 10 درصد در اروپا ایجاد شده­ است. این شرکت در سال 2012 درمجموع 520،216 میلیون پوند در تحقیق و توسعه سرمایه­ گذاری کرد که معادل 6/6 درصد از درآمد آن سال بود. باید گفت که پاناسونیک تا 31 مارس 2012 در مجموع 140،146 ثبت اختراع در سراسر جهان داشته­ است. پاناسونیک همچنین به مدت سه دهه، از 1980 تا 2000 ، برترین متقاضی ثبت اختراع در جهان بود و طبق تحقیقی که توسط اداره ثبت اختراعات اروپا در سال 2020 انجام شد، تعداد ثبت اختراعات مربوط به باتری­‌های پاناسونیک که از سال 2000 تا 2018 ثبت شده ­است، این شرکت را در رتبه دوم متقاضیان ثبت اختراع در جهان قرار داده­است.

از ژوئیه 2020، فعالیت­‌های پاناسونیک در هفت دامنه‌­ی اصلی سازماندهی شد که عبارتند از: لوازم ­خانگی، راه ­حل­‌های زندگی(ابزارها، گجت­‌ها)، اتصالات، خودرو، تجهیزات صنعتی و شعب خارجی. هر یک از این شرکت‌ها و زیرمجموعه­‌ها شامل چندین شرکت تابعه هستند که عملیات واقعی تولید محصول در آن‌ها انجام می­‌شود.

چرا پاناسونیک؟

پاناسونیک، که قبلاً Matsushita Electric نامیده می‌­شد، در سال 1918 به‌ عنوان یک شرکت متخصص در فروش سوکت لامپ دوبلکس ایجاد شد. این شرکت به تولید قطعات الکتریکی دیگر از جمله لامپ دوچرخه، موتور، اتو برقی، لوله­‌های خلاء و وسایل روشنایی ادامه­ داد. امروزه دفتر مرکزی پاناسونیک در ژاپن است و طیف وسیعی از دستگاه‌­های الکترونیکی خانگی و صنعتی را در سراسر جهان ارائه می­‌دهد. این دستگاه­‌ها شامل تهویه ­مطبوع، کارت­‌های حافظه SD، اینترکام­‌های ویدئویی، پروژکتورها، اسکنرها، تلفن‌­ها، تبلت‌­ها و غیره هستند. پاناسونیک خدمات مختلفی را نیز ارائه می­‌دهد از جمله سیستم­‌های اعلام حریق، سیستم­‌های ارتباطی تجاری­، سیستم­‌های امنیتی و …

از جمله وسایل برقی خانگی که پاناسونیک تولید می­‌کند می­‌توان به تلفن­‌های همراه، شامل تلفن­‌های هوشمند و تلفن‌­های همراه اشاره کرد. برخی از تلفن­‌های پاناسونیک دارای سیستم‌­های هوشمند شیک و مدرن با صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا هستند. به‌ عنوان مثال، پاناسونیک Eluga I7 2019 دارای صفحه نمایش 5.45 اینچی با وضوح 720 در 1440 پیکسل است.

همچنین، تلفن­‌های پاناسونیک دارای دکمه­‌های فیزیکی روی صفحه کلید با صفحه نمایش غیر لمسی هستند. تلفن­‌های پاناسونیک معمولاً تلفن‌­های تلنگر هستند، جایی که قسمت صفحه نمایش و آنتن گوشی از یک لولا برای باز و بسته شدن استفاده می­‌کند. همه تلفن­‌های همراه پاناسونیک دارای لوگوی پاناسونیک بر روی دستگاه هستند، معمولاً در قسمت جلویی و پشتی محفظه اصلی.

image c26788c371d9c8e656338c07a24ab2f9bc3ce25a

پیشنهاد ما

نمایندگی مرکزی پاناسونیک در بلوار کشاورز تهران، یک مجموعه گسترده و متنوع است که به‌ صورت حرفه­‌ای در زمینه فروش و تعمیر انواع تلفن‌ها و محصولات این شرکت جهانی فعالیت می­‌کند. هدف نمایندگی مرکزی پاناسونیک تأمین نیازهای مشتریان و ارائه خدمات مطلوب به ایشان است. به همین منظور مدیریت نمایندگی مرکزی پاناسونیک تلاش کرده‌­است تا از کارآزموده‌­ترین کارشناسان در بخش فروش و خدمات پس از فروش بهره ­ببرد. از این رو، مشتریان، در این نمایندگی مطلوب­‌ترین و کامل­‌ترین اطلاعات را در مورد محصولات پاناسونیک  از جمله لپ‌­تاپ، موبایل، پروژکتورها، تلویزیون­‌ها، دستگاه‌­های کپی و تلفن­‌ها و …. دریافت می­‌کنند.

در بخش تعمیرات نمایندگی مرکزی پاناسونیک، مهندسین مکانیک و برق همراه با تکنسین­‌ها به تعمیر کالاهای ارسالی از سوی مشتریان مشغول هستند. ایشان با به کارگیری دانش فنی، مهارت­‌ها و تجربه بالای خود، به شناخت و رفع انواع مشکلات دستگاه­‌ها مشغول هستند. این واحدها مجهز به ابزارآلات پیشرفته و مدرن برای شناسایی و تعمیر دستگاه­‌ها هستند. بخش خدمات پس از فروش هم همواره تلاش می­‌کند تا به محض دریافت هر گونه سفارش، با مشتریان تماس بگیرند و برای ارائه خدمات به مشتری مراجعه کنند.

شما مشتریان گرامی می­‌توانید با مراجعه حضوری-غیرحضوری به نمایندگی مرکزی پاناسونیک در تهران، نسبت به دریافت اطلاعات در خصوص محصولات، ثبت سفارش، خرید، درخواست تعمیر و هرگونه خدمات پس از فروش مرتبط با کالاها و محصولات پاناسونیک اقدام فرمایید. لازم به ذکر است مشتریان در شهرهای مختلف ایران می­‌توانند از خدمات گوناگون ارائه­ شده در نمایندگی‌­های پاناسونیک بهره­ ببرند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *