حتماً برای شما هم پیش آمدهاست که قصد خرید لوازم الکترونیکی صنعتی و یا خانگی از قبیل تلفن رومیزی، تلفن بیسیم، باتری تلفن، فکس لیزری یا کاربنی، تجهیزات تلفن یا شبکه و … را داشته باشید. برای خریدن این لوازم، گزینههای زیادی وجود دارد و همواره با دنیایی از محصولات جدید و با فناوریها و قابلیتهای به روز مواجه هستیم. آیا نحوهی کارکرد محصول برای شما مهم است و یا ابتدا به قیمت و هزینههای جانبی خرید یک کالا توجه میکنید و یا این که تنها به دنبال برندی خاص هستید؟ در این میان شما چطور تصمیم گیری میکنید؟ بهترین محصول را چگونه انتخاب میکنید؟ چطور از میان انواع فراوانی از تولیدکنندهها، شرکتهای تأمینکننده، و فروشندگان، بهترین انتخاب را انجام میدهید؟ چطور از اصل بودن برند تجاری مدنظر خود آگاهی مییابید و یا چطور از محصولات به روز شده و خدمات جدیدی که از سوی برند محبوب شما ارائه شده است، آگاهی پیدا میکنید؟ اگر دستگاه یا ماشینی که در اختیار دارین از کار بیفتد یا دچار ضعف و اختلال در عملکرد بشود، چطور آن را برطرف میکنید؟ خودتان دست به کار میشوید یا تعمیر آن را به افراد متخصص میسپارید؟
ما در نمایندگی مرکزی پاناسونیک، خدمات و محصولات مختلفی را در اختیار شما قرار میدهیم. در اینجا به اختصار به معرفی شرکت، مرکز و محصولات میپردازیم.
پاناسونیک
تولید در پاناسونیک تنها با سه نفر پرسنل آغاز شد. پاناسونیک با تمایل به ایجاد ابزارها و تجهیزات با ارزش شروع به کار کرد. از آنجا که کار سخت و فداکاری نوآوری در محصول را به دنبال دارد، این شرکت نوپا اولین قدمهای خود را برای تبدیل شدن به غول لوازم الکترونیکی امروز از سالها پیش برداشته بود. شرکتی که قرار بود تبدیل به پاناسونیک شود در 7 مارس 1918 تأسیس شد، هنگامی که کونوسوکه ماتسوشیتا از خانه کوچک خود به خانهای دو طبقه و بزرگتر نقل مکان کرد و کارهای تولید لوازم خانگی الکتریکی ماتسوشیتا را آغاز کرد. کارکنان آن مجموعه تنها سه نفر بودند: ماتسوشیتا 23 ساله، مومانو 22 ساله و برادرش توشیو لو.
آنها سه اتاق طبقه همکف را به کارگاه تبدیل کردند و دو پرس دستی برای عایقبندی قالب نصب کردند. اگر چه تولید با صفحات عایق فن شروع شد، ماتسوشیتا متقاعد شده بود که بازار بزرگی برای وسایل برقی خانگی مناسب و با کیفیت بالا وجود دارد. او تا دیر وقت بیدار بود و طرحهای خود را اصلاح میکرد و در نهایت دو محصول جدید را انتخاب کرد-یک دوشاخه و یک سوکت دو طرفه. همین دو محصول کوچک باعث شد که آنها محبوبیت خود را به دست آوردند زیرا از کیفیت بالاتری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار برخوردار بودند و 30 تا 50 درصد ارزانتر بودند. در پایان سال 1918 ، این شرکت 20 نفر را استخدام کرد. این وسایل در ابتدا از طریق یک واحد عمده فروشی فروخته میشد، اما با کاهش قیمت به دلیل کاهش قیمت عرضه از سوی سایر تولیدکنندگان، روند کارشان با مشکل مواجه شد.
تقویت روحیه وفاداری در پاناسونیک
اقتصاد ژاپن پس از پایان جنگ جهانی اول در حال شکوفایی بود، کارخانهها در همه جا در حال گسترش بودند، بنابراین یافتن و نگهداری کارگران به سختی امکانپذیر بود. این وضعیت باعث شد ماتسوشیتا به ضرورت وجود نیروی کار قابل اعتماد پی ببرد. هر روز صبح او درب کارگاه منتظر میماند تا کارگری به او مراجعه کند و با خود میپرسید آیا کارکنان دیروز باز هم به اینجا مراجعه خواهند کرد؟! و حتی با افزایش تعداد کارکنان هم این نگرانی برای او وجود داشت. ماتسوشیتا نگران ایجاد روابط سالم کارکنان بود.
از سوی دیگر، روش ساخت مواد عایق در آن زمان یک راز تجاری بود که اکثر شرکتها از افشای آن به غیر از کارکنان مورد اعتماد خود امتناع میکردند. ماتسوشیتا احساس میکرد که این عمل مانع مدیریت منطقی میشود و رشد را متوقف میکند. او اعلام کرد که تکنیکهای شرکت را به هر کسی که توانایی یادگیری آنها را داشته باشد-حتی یک کارگر جدید-آموزش میدهد.
با ورود کشور به دهه جدید، ناگهان صنعت دچار تغییر شد و چهرهای جدید از اقتصاد نمایان شد. مشاغل و صنایع مختلفی در سراسر کشور شکست خوردند و تعداد زیادی از مردم از کار بیکار شدند. اتحادیههای کارگری به طور فزایندهای به مبارز روی آوردند. در این میان، ماتسوشیتا تصمیم گرفت که همکاری و اتحاد همه اعضای شرکت را برای مقابله با مشکلات موجود افزایش دهد و موفق هم شد. در مارس 1920 ، او در شرکت “جامعه یک سطحی” تشکیل داد به این معنی که یک سازمان کارمندی با همهی 28 کارمند شرکت، از جمله خود او، تشکیل داد. این روش، Hoichi Kai، بعدها در سازماندهی رویدادهای ورزشی، فعالیتهای فرهنگی و سایر فعالیتهای تفریحی کارکنان، نقش مهمی در گردهم آوردن کارکنان ایفا کرد و بعدها به عنوان یک مدل مدیریتی معرفی شد.
در فوریه 1920 ، ماتسوشیتا یک علامت تجاری برای این شرکت طراحی کرد که شامل حرف M بود که با یک فلش پوشانده شده و توسط یک الماس بزرگ احاطه شده بود که برای او نماد رسیدن به هدف و غلبه بر موانع موجود در طول راه بود. در ماه مارس، او توشیو لو 17 ساله را به توکیو فرستاد تا فروش شرکت را در آنجا گسترش دهد. اگر چه وضعیت اقتصادی بدتر شده بود، این شرکت با افزایش فروش محصولات خود به رشد خود ادامه داد. این شرکت برای گسترش تولید، خانه همسایه را اجاره کرده بود، اما با هم نتوانست با تقاضای بازار همگام شود. بنابراین، در سال 1922 ، ماتسوشیتا یک زمین 230 متر مربعی را در نزدیکی خانه خود اجاره کرد و ساخت کارخانه و دفتر در ماه جولای به پایان رسید. تعداد کارکنان تا پایان سال به بیش از 50 نفر رسیده بود.
در چهار سالی که از تأسیس شرکت میگذشت، این شرکت با کارخانه خود به یک تجارت تمام عیار تبدیل شده بود. این روند هنوز هم ادامه دارد؛ برای مثال در ژانویه 2012، سرمایه گذاری جدیدی در Myspace TV ، با Myspace انجامداد. در ژوئیه 2013 ، بخشی از سهام لوازم خانگی Gorenje را خرید. در ژوئیه 2013، پاناسونیک با Sony Corporation قرارداد توسعه دیسکهای آرشیوی را امضا کرد. در 2014 اعلام شد که پاناسونیک با شرکت تسلا موتورز برای مشارکت در Gigafactory – کارخانه بزرگ باتریسازی که سازنده خودروهای برقی آمریکایی- توافق کرده تا کارخانهای در جنوب غربی ایالات متحده ساخته شود و به این وسیله هزینه تولید باتریهای تسلا تا 30 درصد کاهش یافت.
فعالیتهای جاری پاناسونیک
تا 31 مارس 2012 ، پاناسونیک حدود 330،000 کارمند و حدود 580 شرکت تابعه داشت. درآمد کل پاناسونیک در سال 2012 بالغ بر 7،846،216 میلیون پوند بوده است که 53 درصد آن در ژاپن، 25 درصد در آسیا (بجز ژاپن)، 12 درصد در قاره آمریکا و 10 درصد در اروپا ایجاد شده است. این شرکت در سال 2012 درمجموع 520،216 میلیون پوند در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرد که معادل 6/6 درصد از درآمد آن سال بود. باید گفت که پاناسونیک تا 31 مارس 2012 در مجموع 140،146 ثبت اختراع در سراسر جهان داشته است. پاناسونیک همچنین به مدت سه دهه، از 1980 تا 2000 ، برترین متقاضی ثبت اختراع در جهان بود و طبق تحقیقی که توسط اداره ثبت اختراعات اروپا در سال 2020 انجام شد، تعداد ثبت اختراعات مربوط به باتریهای پاناسونیک که از سال 2000 تا 2018 ثبت شده است، این شرکت را در رتبه دوم متقاضیان ثبت اختراع در جهان قرار دادهاست.
از ژوئیه 2020، فعالیتهای پاناسونیک در هفت دامنهی اصلی سازماندهی شد که عبارتند از: لوازم خانگی، راه حلهای زندگی(ابزارها، گجتها)، اتصالات، خودرو، تجهیزات صنعتی و شعب خارجی. هر یک از این شرکتها و زیرمجموعهها شامل چندین شرکت تابعه هستند که عملیات واقعی تولید محصول در آنها انجام میشود.
چرا پاناسونیک؟
پاناسونیک، که قبلاً Matsushita Electric نامیده میشد، در سال 1918 به عنوان یک شرکت متخصص در فروش سوکت لامپ دوبلکس ایجاد شد. این شرکت به تولید قطعات الکتریکی دیگر از جمله لامپ دوچرخه، موتور، اتو برقی، لولههای خلاء و وسایل روشنایی ادامه داد. امروزه دفتر مرکزی پاناسونیک در ژاپن است و طیف وسیعی از دستگاههای الکترونیکی خانگی و صنعتی را در سراسر جهان ارائه میدهد. این دستگاهها شامل تهویه مطبوع، کارتهای حافظه SD، اینترکامهای ویدئویی، پروژکتورها، اسکنرها، تلفنها، تبلتها و غیره هستند. پاناسونیک خدمات مختلفی را نیز ارائه میدهد از جمله سیستمهای اعلام حریق، سیستمهای ارتباطی تجاری، سیستمهای امنیتی و …
از جمله وسایل برقی خانگی که پاناسونیک تولید میکند میتوان به تلفنهای همراه، شامل تلفنهای هوشمند و تلفنهای همراه اشاره کرد. برخی از تلفنهای پاناسونیک دارای سیستمهای هوشمند شیک و مدرن با صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا هستند. به عنوان مثال، پاناسونیک Eluga I7 2019 دارای صفحه نمایش 5.45 اینچی با وضوح 720 در 1440 پیکسل است.
همچنین، تلفنهای پاناسونیک دارای دکمههای فیزیکی روی صفحه کلید با صفحه نمایش غیر لمسی هستند. تلفنهای پاناسونیک معمولاً تلفنهای تلنگر هستند، جایی که قسمت صفحه نمایش و آنتن گوشی از یک لولا برای باز و بسته شدن استفاده میکند. همه تلفنهای همراه پاناسونیک دارای لوگوی پاناسونیک بر روی دستگاه هستند، معمولاً در قسمت جلویی و پشتی محفظه اصلی.
پیشنهاد ما
نمایندگی مرکزی پاناسونیک در بلوار کشاورز تهران، یک مجموعه گسترده و متنوع است که به صورت حرفهای در زمینه فروش و تعمیر انواع تلفنها و محصولات این شرکت جهانی فعالیت میکند. هدف نمایندگی مرکزی پاناسونیک تأمین نیازهای مشتریان و ارائه خدمات مطلوب به ایشان است. به همین منظور مدیریت نمایندگی مرکزی پاناسونیک تلاش کردهاست تا از کارآزمودهترین کارشناسان در بخش فروش و خدمات پس از فروش بهره ببرد. از این رو، مشتریان، در این نمایندگی مطلوبترین و کاملترین اطلاعات را در مورد محصولات پاناسونیک از جمله لپتاپ، موبایل، پروژکتورها، تلویزیونها، دستگاههای کپی و تلفنها و …. دریافت میکنند.
در بخش تعمیرات نمایندگی مرکزی پاناسونیک، مهندسین مکانیک و برق همراه با تکنسینها به تعمیر کالاهای ارسالی از سوی مشتریان مشغول هستند. ایشان با به کارگیری دانش فنی، مهارتها و تجربه بالای خود، به شناخت و رفع انواع مشکلات دستگاهها مشغول هستند. این واحدها مجهز به ابزارآلات پیشرفته و مدرن برای شناسایی و تعمیر دستگاهها هستند. بخش خدمات پس از فروش هم همواره تلاش میکند تا به محض دریافت هر گونه سفارش، با مشتریان تماس بگیرند و برای ارائه خدمات به مشتری مراجعه کنند.
شما مشتریان گرامی میتوانید با مراجعه حضوری-غیرحضوری به نمایندگی مرکزی پاناسونیک در تهران، نسبت به دریافت اطلاعات در خصوص محصولات، ثبت سفارش، خرید، درخواست تعمیر و هرگونه خدمات پس از فروش مرتبط با کالاها و محصولات پاناسونیک اقدام فرمایید. لازم به ذکر است مشتریان در شهرهای مختلف ایران میتوانند از خدمات گوناگون ارائه شده در نمایندگیهای پاناسونیک بهره ببرند.
0 Comments