مزایای استفاده از CRM

رپورتاژ

در مطالب قبلی به بررسی CRM پرداختیم، درباره‌ی تعریف CRM و انواع آن صحبت کردیم. در ادامه‌ی این مباحث می‌خواهیم به مزایایی که استفاده از CRM برای سازمان یا کسب‌وکار شما دارد، بپردازیم و از تغییراتی که یک سیستم CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند در مجموعه‌ی شما ایجاد کند، صحبت کنیم. همراه باشید.

مزایای استفاده از CRM

استفاده از CRM بسته به نوع کسب‌وکار یا سازمان شما می‌تواند مزیت‌های متنوعی برای‌تان به ارمغان بیاورد؛ اما به طور کلی هر نرم‌افزار CRM یک سری مزیت‌های کلی دارد که می‌توانید بر اساس آن‌ها تصمیم بگیرید می‌خواهید از این سیستم استفاده کنید یا خیر.

1. CRM مکانی برای ذخیره‌ی اطلاعات با ارزش شماست

فرض کنید سیستمی وجود دارد که می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیازتان را در آن جمع‌آوری کنید، به طور قطع با استفاده از این سیستم به شما کمک می‌کند خیلی راحت مدیریت داده‌های خود را در دست بگیرید و چشم‌انداز بهتری از وضعیت گذشته، فعلی و آینده‌ی کارهای خود ترسیم کنید. یک سیستم یا نرم افزار CRM نیز برای مجموعه یا کسب‌وکار شما همین کار را می‌کند و مجموع اطلاعات موردنیاز شما را در یک مکان جمع‌آوری می‌کند. جمع آوری اطلاعات در یک محل خاص، سرعت و راحتی دسترسی شما به این اطلاعات را بالا می‌برد و باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. یک نرم‌افزار سی آر ام یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند اطلاعات تمامی فعالیت‌هایی که در زمینه‌ی فروش، بازاریابی، برخورد با مشتری و دیگر فعالیت‌های مرتبط با مجموعه‌ی شما را در یک مکان گردآوری کند و تمام داده‌های مربوط به مشتری یا کاربر یا مصرف‌کننده را به صورت یکجا در اختیار شما بگذارد. از این طریق می‌توانید از کوچک‌ترین کارها مانند آخرین تماس با مشتری نیز باخبر باشید و از انجام دوباره‌ی کارها جلوگیری کنید.

جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با مشتری در یک مکان همچنین این اجازه را به شما می‌دهد تا تنها یک بار اطلاعات مشتری یا کاربر خود را تهیه کنید و چندین و چند باره برای کسب این اطلاعات به سراغ او نروید.

CRM همچنین این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که بدانید در رابطه با یک کاربر یا مشتری در کجای راه ایستاده‌اید و نیاز است در رابطه با او چه اقداماتی انجام بدهید. علاوه بر این با استفاده از سیستم CRM می‌توانید مشتری‌هایی که برای شما اهمیت بیشتری دارند و در آینده‌ای نزدیک می‌توانید با آن‌ها به توافق خوبی برسید را فیلتر کنید و زمان بیشتری برای آن‌ها کنار بگذارید.

2. رابطه‌ی سازمان خود را با دیگر سازمان‌ها بهبود می‌دهید

CRM در کنار بهبود ارتباطات شما با مشتری، می‌تواند رابطه‌ی مجموعه‌ی شما با دیگر سازمان‌ها، مجموعه‌‌ها و کسب‌وکارها را نیز تحت تأثیر قرار داده و بهبود ببخشد. شما می‌توانید تمام سوابق ارتباطی خود با دیگر سازمان‌ها را در نرم‌افزار یا سیستم CRM خود ثبت کنید و هر زمان که به آن نیاز داشتید، به سادگی چند کلیک به آن دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب زمانی که می‌خواهید برای همکاری به سراغ سازمان یا مجموعه‌ای بروید، می‌توانید با بررسی سوابق تعاملی خود با آن‌ها، آمادگی بیشتری برای حضور در جلسه‌ها پیدا کنید و با سرعت و دقت بیشتری دست به تصمیم‌گیری بزنید.

3. مدیریت کارها آسان‌تر می‌شود

با استفاده از سیستم‌ها و نرم‌افزارهای CRM، می‌توانید همواره پیگیر روابط و فعالیت‎های خود با دیگر افراد، مشتریان یا سازمان‌های دیگر باشید و از آخرین اتفاقات رخ داده مطلع شوید. نرم افزار CRM انسجامی به فعالیت‌ها و کارهای سازمانی شما می‌دهد و از رفت‌وآمدهای غیرضروری یا جلسه‌های متعدد برای دریافت اطلاعات جلوگیری می‌کند و حجم بوروکراسی اداری را در مجموعه‌ی شما کاهش می‌دهد. افراد تنها با چند کلیک می‌توانند به اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند وبه این طریق در زمان و هزینه صرفه‌جویی داشته باشند.

یک نرم‌افزار CRM این امکان را به شما می‌دهد تا در صورتی که یک همکار از سازمان شما جدا شد یا در مرخصی بود، اخلالی در سیستم اطلاعاتی و کاری سازمان شما به وجود نیاید. وجود این سیستم کار آموزش به نفرات جدید و جایگزین را راحت‌تر می‌سازد و داده‌ها از طریق آن آسان‌تر در اختیار نفر بعدی قرار می‌گیرد.

همچنین شما با استفاده از سیستم CRM به عنوان مدیر مجموعه می‌توانید به راحتی از تمام فعالیت‌ها و تماس‌های روزانه در محل کار خود آگاه باشید و بدانید در کسب‌وکار و مجموعه‌ی شما چه می‌گذرد و آیا سازمان به سوی هدف‌های تعیین شده‌ی خود پیش می‌رود یا خیر؟

4. می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق و موثری برای سازمان‌تان داشته باشید

شاید در روزهای ابتدایی شروع کارتان، مشتری یا مخاطب زیادی نداشته باشید و بتوانید تمام کارهای مربوط به آن‌ها را روی کاغذ یا نهایتاً اکسل انجام بدهید؛ اما مطمئن باشید با رشد کسب‌وکارتان دیگر نمی‌توانید به شکل قدیمی به پیگیری کاربرها، مشتریان و مخاطبان خود بپردازید و باید سیستمی داشته باشید که بتوانید از طریق آن به راحتی به اطلاعات مربوط به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

حتی اگر سازمان بزرگی هستید باز هم نرم‌افزار CRM برای شما مناسب است و به کارتان می‌آید. ممکن است بار اول برای ورود اطلاعات زمان زیادی بگذارید اما مطمئن باشید در ادامه‌ی راه، متوجه می‌شوید تا چه اندازه در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده‌اید. وقتی که دیگر مجبور نیستید برای دریافت اطلاعات از دیگر همکاران‌تان جلسه‌ برگزار کنید یا از طریق نامه و فایل‌های کاغذی، اطلاعات موردنیازتان را به دست بیاورید. از این طریق به سادگی می‌توانید از مفقودشدن اطلاعات نیز جلوگیری کنید و کارها را با شفافیت بیشتری انجام بدهید.

همچنین می‌توانید با استفاده از آمارها و اطلاعاتی که سالانه یا ماهانه یا فصلی از نرم‌افزار CRM، به دست می‌آورید به بررسی شرایط کسب‌وکار یا سازمان‌تان بپردازید و بدانید مجموعه‌ی شما در چه وضعیتی قرار دارد. این داده‌ها به شما می‌گوید چه اندازه فروش داشته‌اید، چه اندازه توانسته‌اید رضایت مشتری‌های خود را به دست بیاورید یا اینکه روش‌های بازاریابی‌تان تا چه میزان موفق بوده است. به این شکل می‌توانید با نقاط ضعف و قوت مجموعه‌ی خود آشنا شوید و در صورت لزوم در هدف‌های تعیین‌شده برای سازمان‌تان و راه‌های رسیدن به آن‌ها تجدید نظر کنید.

در انتها 

با مزایای استفاده از CRM و تغییراتی که این نرم‌افزار و سیستم می‌تواند در کسب‌وکار شما به وجود بیاورد، آشنا شدیم. اگر ترغیب شده‌اید برای سازمان خود از یک نرم‌افزار CRM استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مطلب انواع CRM بزنید و با انواع سی آر ام هایی که می‌توان در یک مجموعه پیاده کرد آشنا شوید. اگر هم به دنبال سفارش یک نرم‌افزار CRM اختصاصی برای سازمان یا کسب‌وکارتان هستید و می‌خواهید این تغییرات و بیشتر از این‌ها را در مجموعه‌ی خود ایجاد کنید، تنها کافی است با کارشناسان ما در شرکت توسعه فناوری نیک آوازه ارتباط بگیرید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *