آشنایی با حوزه‌های مختلف فین‌تک؛ پرداخت‌ها و دیگر خدمات متنوع فین‌تک

آشنایی با حوزه‌های مختلف فین‌تک؛ پرداخت‌ها و دیگر خدمات متنوع فین‌تک

پیش از این در تشریح و توضیح حوزه‌های مختلف فین‌تک، از تامین مالی و مدیریت دارایی نام بردیم و این بخش‌ها از صنعت فین‌تک را تشریح کردیم. در این مقاله قصد داریم به دو بخش دیگر از چهار بخش اصلی فین‌تک یعنی پرداخت‌ها (Payments) و نهایتا مجموعه‌ای از دیگر خدمات متنوع فین‌تک (Other FinTechs) بپردازیم.

بیشتر بخوانید
آشنایی با حوزه‌های مختلف فین‌تک؛ تامین مالی و مدیریت دارایی

آشنایی با حوزه‌های مختلف فین‌تک؛ تامین مالی و مدیریت دارایی

فین‌تک (FinTech) و تکنولوژی‌های مرتبط به این حوزه در حال ایجاد تحولاتی گسترده در فرایندهایی هستند که به شکل روزمره در زندگی‌مان نقش ایفا می‌کنند. به دلیل اهمیت ویژه فین‌تک قصد داریم در مجموعه‌ای از مقالات مهم‌ترین سرفصل‌های مربوط به فین‌تک را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. پیش از این درباره تعریف فین‌تک و اهمیت آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم و حال قصد داریم بخش‌های مختلف صنعت فین‌تک را بررسی کنیم یا به زبان ساده‌تر بگوییم فین‌تک چه انواع و اقسامی دارد.

بیشتر بخوانید
فین‌تک چیست و چرا اینقدر مهم شده است؟

فین‌تک چیست و چرا اینقدر مهم شده است؟

اگر به خبرهای مربوط به استارت‌آپ‌ها علاقمند باشید و آن‌ها را دنبال کنید احتمالا یکی از کلماتی که این روزها زیاد درباره آن می‌شنوید کلمه «فین‌تک» (Fintech) است. اصطلاح فین‌تک یا «فناوری مالی» (Financial technology) به شکل فزاینده‌ای در رسانه‌ها و در گفتگوهای گاه به گاه محافل تکنولوژی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید هنوز بسیاری از ما با این اصطلاح آشنا نباشیم؛ اما به هیچ وجه نمی‌توان اهمیت آن را انکار کرد. فین‌تک در ایران به طور اساسی در حال تغییر دادن شیوه زندگی ماست. در مجموعه مقالاتی که از این پس در حوزه‌های مختلف فین‌تک در دیجی‌کالا مگ منتشر خواهند شد، تلاش می‌کنیم شما را بیشتر با این مفهوم جدید در تکنولوژی آشنا کنیم. اما بیایید پیش از هر چیز به این موضوع بپردازیم که فین‌تک چیست و چرا تا این اندازه مهم است.

بیشتر بخوانید
پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ پاداش فصلی در ژاپن

پرونده‌ی فروش‌های ویژه؛ پاداش فصلی در ژاپن

در ژاپن دو بار در سال به کارمندان و کارکنان شرکت‌ها پاداش فصلی پرداخت می‌شود؛ یک بار در تابستان که با عنوان Summer Bonus یا Kaki Shoyo شناخته می‌شود و یک بار در زمستان که به آن Winter Bonus یا Toki Shoyo می‌گویند. با دیجی‌کالا مگ و پرونده‌ی فروش‌های ویژه همراه باشید تا در مورد پاداش فصلی در ژاپن بیشتر بدانید.

بیشتر بخوانید

رمزهای دائمی کارت‌های بانکی از ابتدای خرداد حذف نمی‌شوند

در روزهای اخیر خبرها حاکی از این بود که بانک مرکزی از ابتدای خرداد ماه اجازه استفاده از رمز دوم دائمی را به کاربران کارت‌های بانکی نمی‌دهد. موضوع حذف رمز دوم کارت‌های بانکی به موجی از اظهار نظرهای مختلف منجر شد. خبر این بود که از این تاریخ، موقع انجام تراکنش‌های...

بیشتر بخوانید
حذف رمز دوم کارت‌های بانکی؛ ابهامات کاربران و پاسخهای بانک مرکزی

حذف رمز دوم کارت‌های بانکی؛ ابهامات کاربران و پاسخهای بانک مرکزی

در خبرها خواندیم که انتهای اردیبهشت مهلت بانک مرکزی به پایان می‌رسد و از اول خرداد، رمز دوم ایستا یا دائمی وجود نخواهد داشت. طبق اطلاعیه‌ی بانک مرکزی کاربران از این تاریخ باید برای انجام تراکنش‌های اینترنتی از روش‌های جایگزین استفاده کنند؛ مثلا رمز دوم پویا یا یکبار مصرف که هر بار پس از درخواست کاربر ساخته می‌شود و تا ۶۰ ثانیه بعد قابل استفاده خواهد بود. اما در حالی که چند روز دیگر مهلت بانک مرکزی به پایان می‌رسد، هنوز بسیاری از کاربران شبکه بانکی نمی‌دانند حذف رمز دوم کارت‌های بانکی به چه شکل انجام می‌شود. در ادامه با این مطلب همراه باشید تا ابهامات موجود را پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید
محبو‌ب‌ترین روش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ایران

محبو‌ب‌ترین روش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ایران

در ابتدای راه‌اندازی یک کسب و کار، مهم‌ترین قدم برای پیشرفت بیزینس، بازاریابی یا مارکتینگ است که در دنیا استانداردهایی برای آن در نظر گرفته شده و ایران هم از این قضیه مستثنی نیست.فرض کنید کسب و کاری را راه‌اندازی کرده‌اید و می‌خواهید تبلیغاتی برای محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین یا محیطی انجام دهید، بر این اساس شما در حال بازاریابی برای جذب مخاطب در جهت فروش محصولات و خدمات خود هستید.
بازاریابی عبارت است از مجموعه‌ای از روش‌ها و فرآیندها در جهت برقراری ارتباط و انتقال وسیع پیشنهادات ارزشمند به مشتریان کالا و خدمات، ذینفعان و جامعه مدنظر.
وقتی که تصمیم به ورود به بازار گرفتید و محصولات و خدمات‌تان را در معرض دید دیگران قرار دادید یعنی در حال بازاریابی هستید.
بسیاری از طرح‌های تبلیغاتی حالا بسیار گران هستند. به جای صرف کردن میلیون‌ها دلار پول برای آگهی‌های تلویزیونی، بیلبورد‌ها، مجلات و روزنامه‌ها خیلی از برندها به سوی بازاریابی دیجیتال روی آروده‌اند که به طور خاص «بازاریابی رسانه‌های اجتماعی» خوانده می‌شود.
امروز تبلیغ‌کنندگان می‌دانند که نسل‌ جوان سازندگان بسیاری از صنایع هستند و می‌توانند روی نسل‌های قدیمی‌تر از طریق برنامه‌ها و سیستم‌های رسانه‌های اجتماعی که از آنها استفاده می‌کنند، تأثیر بگذارد.
اقدامات بازاریابی شبکه های اجتماعی که در زیر به آنها می‌پردازیم بعضی از محبوب‌‌ترین انتخاب‌های شرکت‌های محلی و حتی بین المللی در ایران به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید

جف بزوس برای طلاق به توافق رسید؛ جدایی ۳۸ میلیارد دلاری

طلاق بین بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس و همسرش نهایی شد و طبق گزارش بلومبرگ، بخشی از سهام آمازون به ارزش ۳۸.۳ میلیارد دلار در اختیار مکنزی بزوس قرار می‌گیرد. در ماه آوریل، آمازون اعلام کرد که پس از اتمام روند این طلاق در دادگاه، ۴ درصد از سهام این شرکت یا ۱۹.۷ میلیون سهم آمازون به مکنزی بزوس منتقل می‌شود و با این کار خانم بزوس در رتبه چهارم ثروتمندترین زنان دنیا جای می‌گیرد.

بیشتر بخوانید
جف بزوس؛ مردی که همه او را با آمازون می‌شناسند

جف بزوس؛ مردی که همه او را با آمازون می‌شناسند

سال ۱۹۹۴ بود که «جفری پرستون بیزوس» یا همان «جف بزوس» (Jeff Bezos) کسب‌و‌کار فروش اینترنتی کتاب را شروع کرد و اولین گام برای آغاز امپراتوری «آمازون» را برداشت. ‌اما بلندپروازی‌های او تنها به تجارت الکترونیکی محدود نیست؛ او در حوزه‌های رسانه، تولید گجت‌های دیجیتال و حتی دنیای سرگرمی حضوری فعال دارد. با زندگینامه جف بزوس همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید
بعد از اپل، آمازون با شرایط سخت کاری‌اش خبرساز شد

بعد از اپل، آمازون با شرایط سخت کاری‌اش خبرساز شد

فروشگاه‌های اینترنتی خدمات ۲۴ ساعته‌شان را در هفت روز هفته به صورت بی‌نقص در اختیار مشتریان‌شان قرار می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود فشار کاری بسیاری به کارمندان فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ از جمله آمازون وارد شود.

بیشتر بخوانید