طراحی سایت با وردپرس،به چه علت سایت خود را با وردپرس بسازیم؟

وردپرس

در دنیای امروز که هر کسب و کاری نیازمند یک سایت مستقل برای مشتریان خود است، باید متناسب با نیازها بهترین روش را برای طراحی وب‌سایت خود انتخاب کنیم. در حال حاضر طراحی سایت با وردپرس رایج‌ترین و پرکاربرد‌ترین شیوه طراحی وب‌سایت در ایران است. در ادامه مطلب به مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس می‌پردازیم.

مزایا سایت‌های وردپرس:

  • وردپرس بهترین و کاملترین CMS موجود در جهان است
  • منابع وردپرس به زبان فارسی بسیار کامل و قابل اطمینان است
  • ساخت سایت با وردپرس آسان تر از روش های دیگر است
  • امنیت و نفوذ ناپذیری وب سایت وردپرس بالا می‌باشد
  • ساختار سئو سایت در وردپرس استاندارد می‌باشد
  • پنل کاربری با امکانات فراوان در اختیار کاربران قرار می‌دهد

 

وردپرس بهترین و کاملترین CMS موجود در جهان است.

کاربران بیشماری در سراسر جهان از وردپرس استفاده کنند. همین امر سبب شده تا کدنویسان زیادی برای بهبودی وردپرس تلاش کنند تا نیازها، باگ ها و اشکلاتی که کاربران وردپرس با آن درگیر هستند را رفع کنند.بروز رسانی متداول برای وردپرس و افزونه‌‌(plugin)های آن کاملا رایگان است. همچنین امکان بروزرسانی خودکار نیست در وردپرس فراهم می‌باشد.

منابع وردپرس به زبان فارسی بسیار کامل و قابل اطمینان است

مقالات، آموزش ها و سایت های بسیاری به زبان فارسی در مورد وردپرس وجود دارد تا اگر بعد از راه‌اندازی سایت با مشکل جزئی برخورد کردید بتوانید خودتان مشکل را حل کنید. همچنین قالب‌های وردپرس در تمامی موضوعات مانند قالب‌های شرکتی و فروشگاهی و افزونه‌‌ (plugin)های رایگان و پولی بسیار زیادی توسط برنامه‌نویسان ایرانی ساخته یا فارسی‌سازی شده‌اند.

ساخت سایت با وردپرس آسان تر از روش های دیگر است

به دلیل اینکه وردپرس یک CMS تمام و کمال است لازم نیست حتی یک خط کد برای راه‌اندازی سایت نوشته شود. البته این امکان وجود دارد که با اسکریپت‌نویسی و نوشتن افزونه‌‌(plugin)های مختلف سایت را شخصی‌سازی کرد. با وردپرس سایت شما در کمترین زمان ممکن ساخته می‌شود و می‌توانید سریع‌تر از روش های دیگر اصطلاحا سایت خود را بالا بیاورید.

امنیت و نفوذ ناپذیری وب سایت وردپرس بالا می‌باشد

اگر طراح سایتی که ‌وب‌سایت شما را طراحی و پیاده سازی می‌کند تخصص کافی داشته باشد، به طور حتم امنیت سایت وردپرس شما بسیار بالا و نفوذ‌ناپذیر خواهد بود. بنابراین هکر‌ها هرگز به اطلاعات و پایگاه داده(DataBase) شما دسترسی نخواهند یافت.

ساختار سئو سایت در وردپرس استاندارد می‌باشد

سئو یکی از مهمترین ارکان سایت است. وردپرس با استاندارد‌هایی که در مقابل موتور‌های جستجو دارد از اسکریپت های آماده جلوتر است. ابزار‌هایی که وردپرس در بخش سئو به کاربرانش می‌دهد کار را برای طراحان سایت و سئو کاران بسیار آسان تر می‌کند. از این رو این قابلیت یکی از ویژگی های مهمی است که طراحان وب را به سمت ساخت سایت با وردپرس سوق می‌دهد.

 

پنل کاربری با امکانات فراوان در اختیار کاربران قرار می‌دهد

از دیگر ویژگی های خوب این CMS پنل کاربری‌ای است که به مدیر(Admin) سایت می‌دهد. این پنل ویژگی و امکانات بسیار زیادی دارد به طوری که می‌توان دسترسی‌های مختلفی به افراد برای فعالیت در سایت‌ داد. با توجه به وردپرس فارسی، کار کردن با پنل‌کاربری وردپرس بسیار آسان خواهد بود و نیازمند کمی سواد کامپیوتری است. البته افزونه‌‌(plugin)های وردپرس پیچیدگی و حساسیت بیشتری دارند و اگر بدون اطلاع سازنده سایت به آن دست زده شود امکان اختلال در سایت وجود دارد.

معایب سایت‌های وردپرس

اگر سرعت بارگذاری سایت کم باشد نه تنها کاربران را به سرعت از سایت شما فراری می‌دهد بلکه بر سئو وب‌سایت شما نیز تاثیر می‌گذارد. سایت های وردپرسی سرعت بالایی دارند اما عواملی در این راه قرار دارند که باعث می‌شود سرعت سایت کاهش پیدا کند. یکی از این عوامل طراحی غیر اصولی سایت است، اگر توسعه‌گر وردپرس در سایت از افزونه‌‌ (plugin) های نا مناسب و زیاد استفاده کند سرعت سایت کاهش می‌یابد.

قالب های غیر استاندارد، تداخل افزونه‌ها و کدهای اضافه وردپرس و.. از دیگر دلایل پایین آمدن سرعت سایت هستند. همانطور که گفته شد وردپرس مطلوب شمردیم اما از اگر استفاده کردیم. اگر شخصی که سایت را مدیریت و طراحی می‌کند در زمینه امنیت حرفه‌ای نباشد و اطلاعات کافی نداشته باشد قطعا امنیت سایت شما در خطر است. از نظر خیلی از توسعه دهندگان این بدیهی ترین ضعف وردپرس است.

با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که وردپرس برای اغلب سایت‌های ایستا و پویا جوابگو بوده و تنها در مقابل بعضی از وب‌سایت ها ضعف های کوچکی دارد. این معایب به قدری در مقابل مزایای این CMS کوچک به شمار می‌آید که آن را به بهترین گزینه راه‌اندازی سایت تبدیل کرده است. وردپرس همواره تحسین شده و جزء گزینه های اصلی توسعه‌دهندگان در طراحی وب سایت است. همانطور که بیان شد معایب کم وردپرس قابل پیشگیری است اما در نظر داشته باشید برای ساخت سایت خود حتما از مشاورین کسب و کار در زمینه طراحی وب بهره ببرید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *