مشکل نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس و نحوه رفع آن

وردپرس

در واقع افراد زیادی به سیستم مدیریت محتوا وردپرس رو آورده اند و در تلاش هستند با تهیه هاست مخصوص وردپرس که برای این cms بهینه شده است خودشان را برای ورود به دنیای وبمستری با وردپرس آماده کنند چرا که به دلیل دارا بودن رابط کاربری بسیار آسان به یکی از سیستم های مدیریت محتوا محبوب در میان نمونه های حاضر در بازار تبدیل شده است.  بعد از پشت سر گذاشتن فرآیند مربوط به خرید هاست و دامنه باید روی مدیریت مناسب وب سایت خود تمرکز کرد. در این مسیر ممکن است با خطاها و مشکلات مختلفی رو به رو شوید که نیاز دارید با شناخت و دانش کامل اقدام به رفع آنها نمایید. در این مقاله تصمیم داریم آموزش رفع خطا نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس را که یکی از مشکلات متداول وردپرس به شمار می رود را به شما آموزش دهیم.

ظاهر شدن سایربار پایین باکس محتوا در وردپرس

مشکل نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس یکی از خطاهای رایج وردپرس به شمار می رود که ممکن است برای بسیاری از افراد اتفاق بیافتد. به طور معمول سایدبار باید در سمت راست یا چپ یک صفحه نمایش داده شود اما گاهاً شما متوجه می شوید که این بخش به پایین محتوایی که در وب سایت خود منتشر کرده اید رفته است. در چنین حالتی با یک خطای وردپرسی تحت عنوان sidebar below content رو به رو می شود. موضوعی که باید در خصوص این ارور به آن توجه داشته باشید این است که شاید در مقایسه با سایر خطاهای وردپرس، رفع این ارور نیازمند صرف زمان بیشتری باشد. چرا که این خطا می تواند دلایل مختلفی را داشته و شما نیاز دارید که برای رفع آن تمامی این راه حل ها را مورد برسی قرار دهید.

دلایل بروز خطا sidebar below content

برخی از رایج ترین دلایل نمایش خطا sidebar below content عبارتند از:

  • دلیل اول: بروز خطا در کد CSS وب سایت شما
  • دلیل دوم: وجود خطا در کد HTML وب سایت شما
  • دلیل سوم: ناسازگاری یک افزونه فعال در وب سایتتان با طرح بندی سایت

موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که گاهی خطا نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس بلافاصله بعد از اعمال یک تغییر مشخص در وب سایت برای شما اتفاق می افتد. به عنوان مثال ممکن است یک افزونه را به تازگی نصب کرده یا یک کد HTML یا CSS را به وب سایت خود اضافه کنید و بعد از ذخیره تغییرات اعمال شده ببینید که در جایگاه سایدبار وب سایتتان مشکلی به وجود آمده است. در چنین شرایطی بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که تغییرات اعمال شده را حذف و وب سایت خود را به حالت ابتدایی برگردانید. در اکثر مواقع بعد از انجام این کار مشکل پیش آمده مرتفع می شود. اما اگر همچنان مشکل پابرجا بود، کاری که شما باید انجام دهید بررسی دلایل احتمالی بروز این خطا و رفع آن است. حال این سوال مطرح می شود که چگونه تشخیص دهید که کدام یک از موارد بیان شده باعث بروز خطا نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس شده است؟ بعد از شناسایی دلیل احتمالی بروز این خطا می بایست راه حل مربوط به آن را نیز شناسایی نمایید تا بتوانید در سریع ترین حالت ممکن خطای پیش آمده را رفع کنید. پس با ما همراه باشید تا خطای عنوان شده را به راحتی و برای همیشه رفع نمایید.

fix-side-bar

نحوه رفع خطا sidebar below content در وردپرس

به منظور رفع این خطا باید در ابتدا دلیل بروز آن را شناسایی نمایید. بدین ترتیب می توانید با داشتن شناخت کافی مسیری که باید طی کنید را انتخاب کرده و در آن پیش بروید. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد دلایل مختلفی را برای این خطا می توان در نظر گرفت که به 3 مورد اصلی آن نیز اشاره شده است. اما اکنون باید به این موضوع پرداخته شود که چگونه می توان تشخیص داد علت نمایش این ارور کدام یک از دلایل بیان شده است؟

برای شناخت دلیل بروز این خطا شما باید در ابتدا مشخص کنید که کدام یک از بخش های وب سایت شما تحت تاثیر این ارور قرار گرفته است. در این صورت ممکن است با یکی از حالت های زیر رو به رو شوید:

  • تنها صفحات وب سایت شما تحت تاثیر قرار گرفته است: به منظور رفع این خطا شما باید فایل page.php را مورد بررسی قرار دهید.
  • خطا در تمامی محتواهای وبلاگ شما نمایش داده می شود: فایل single.php خود را دوباره بررسی نمایید.
  • تنها صفحاتی که در آنها از یک افزونه خاص استفاده شده است تحت تاثیر قرار گرفته اند: به طور معمول بعد از نصب برخی از افزونه ها این احتمال وجود دارد که به دلیل تداخلی که این افزونه با افزونه های دیگر یا با قالب فعال روی وب سایت شما دارد، خطا نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس برای شما رخ دهد. در این حالت شما باید افزونه مورد نظر را غیرفعال کرده و بعد از ذخیره تغییر فوق دوباره وب سایت خود را بررسی کنید.
  • صفحاتی دچار خطا نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس شده اند که در آنها از کدهای CSS و HTML برای شخصی سازی استفاده شده است: در صورت مواجه با چنین شرایطی شما باید کدهای CSS و HTML که مورد استفاده قرار داده اید را بررسی کنید. به طور معمول در کدهای HTML شما تگ های <div> باز یا اضافه ای وجود دارد که رایج ترین دلیل بروز خطا نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس در بحث مشکلات مربوط به کدهای سایت به شمار می رود. پس کدهای خود را بررسی و تک های <div> که به هر دلیل باز باقی مانده اند یا تگ اضافه ای که وجود دارد را شناسایی و تغییر داده یا حذف نمایید.
  • شما در قالب خود تغییراتی را انجام داده اید: گاهی ممکن است اعمال تغییرات در قالب فعال روی وب سایت باعث بروز این خطا شود. در چنین شرایطی پیشنها ما به شما این است که یک نسخه بکاپ از وب سایت خود تهیه کرده و تغییراتی که اعمال کرده اید را حذف نمایید. سپس اگر تغییراتی که حذف کرده اید مهم است و می خواهید حتما آنها را روی قالب خود اعمال کنید باید یک چایدتم تهیه کرده و شخصی سازی های مورد نظر خود را روی آن اعمال نمایید. بدین ترتیب این تغییرات نمی تواند باعث بروز مشکلی دوباره در وب سایت شما شود.

مدیریت وب سایت وردپرسی یکی از اصلی ترین کارهایی است که بعد از انتخاب و تهیه یک هاست که از پایداری و سرعت بالایی برخوردار است مثل هاست ابری باید توسط مدیران سایت صورت بگیرد. در این مسیر گاهاً ممکن است وب سایت شما با خطاها و مشکلاتی مواجه شود که شناخت و راه حل مناسب برای حل آنها می تواند موضوع بسیار مهم و تعیین کننده ای باشد. در این مقاله تلاش ما بر این بوده است تا نحوه رفع یکی از متداول ترین خطاهای وردپرس یعنی خطا نمایش سایدبار پایین محتوا در وردپرس را به شما آموزش دهیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *