آموزش رفع خطا Failed To Load Resource در وردپرس

وردپرس

راه اندازی کسب و کار آنلاین یکی از بهترین راه های موجود برای کسب درآمد است. به همین دلیل نیز افراد زیادی از کسب و کارهای سنتی به سمت راه اندازی وب سایت روی آورده اند. افراد به منظور راه اندازی وب سایت خود در ابتدا به دنبال تهیه هاست و دامنه مناسب به عنوان زیرساخت های اصلی یک وب سایت هستند. در هنگام انتخاب هاست باید موضوعات مختلفی را مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر قیمت برای شما مهم است یکی از پلن های هاست ایرانی ارزان و اگر حرفه ای بودن برای شما اولویت دارد هاست مخصوص وردپرس بهترین انتخاب برای شما است. بعد از پشت سر گذاشتن مراحل ابتدایی زمان آن می رسد که وب سایت خود را در راستای اهدافی که دارید مدیریت نمایید. اما گاهی در این مسیر ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید که عملکرد وب سایتتان را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از این مشکلات خطا در بارگذاری منابع در وردپرس است که باعث می شود صفحات وب سایت شما به صورت کامل بارگذاری نشوند. در این مقاله تصمیم داریم تصمیم داریم نحوه رفع خطا Failed To Load Resource در وردپرس را به شما آموزش دهیم.

خطا Failed To Load Resource در وردپرس چیست؟

به طور معمول ممکن است شما در زمانی که تلاش می کنید فایلی را در وردپرس خود بارگذاری کنید با خطا Failed To Load Resource مواجه شوید. در واقع یک صفحه وردپرسی از بخش های مختلفی مثل تصاویر، کدهای جاوا اسکیریت، استایل های CSS و خیلی موارد دیگر تشکیل شده است و همه آنها با هم و در کنار هم یک صفحه را ایجاد می کنند. حال زمانی که فردی آدرس صفحه را در مرورگر خود وارد می کند، صفحه مورد نظر و تمامی فایل های قرار گرفته در آن نیز در مرورگر فرد بارگذاری می شوند.

حال اگر مرورگر نتواند یکی از این فایل ها را بارگذاری نماید، صفحه برای کاربر بدون فایل مربوطه نمایش داده می شود در همان زمان نیز در بخش Console در Element Inspect اروری تحت عنوان خطا Failed To Load Resource در وردپرس نمایش داده می شود. در چنین شرایطی شما متوجه می شوید که کدام یک از صفحات و دقیقاً کدام بخش آنها دارای خطا بارگذاری منابع در وردپرس بوده اند. با توجه به اینکه در صورت وچود مشکل در لود شدن بخشی مشخص از یک صفحه، بارگذاری صفحه به صورت کامل صورت نمی گیرد، اگر شما در راستای رفع آن خطا اقدامی انجام ندهید کاربران نمی توانند صفحه را به آن شکلی که شما می خواهید مشاهده کنند. در نتیجه این امر روی نظر کاربران و بازخوردی که دریافت می کنید تاثیر مستقیم دارد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه رفع خطا در بارگذاری منابع در وردپرس را به شما آموزش دهیم.

دلایل خطا در بارگذاری منابع در وردپرس و نحوه رفع آن

خطا Failed To Load Resource به شکل های مختلفی و با معنا و مفهوم متفاوتی قابل مشاهده خواهد بود. شما می توانید برای مشاهده این ارور مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در گام اول باید صفحه ای که قصد دارید آن را بررسی کنید را در مرورگر خود باز کنید.
  2. سپس در صفحه راست کلیک کرده و از میان گزینه های موجود، گزینه Inspect Element را انتخاب نمایید.
  3. در منویی که در کنار صفحه فوق به شما نمایش داده می شود، زبانه Console را انتخاب نمایید. در این زبانه می توانید خطا در بارگذاری منابع در وردپرس را به شکل های مختلفی مشاهده نمایید.
  1. برخی از رایج ترین نمونه های این خطا عبارتند از:
    • Failed to load resource net::ERR_CONNECTION_REFUSED
    • Failed to load resource: the server responded with a status of 404 (Not Found)
    • Failed to load resource: the server responded with a status of 500 (Internal Server Error)
    • Failed to load resource: net::err_name_not_resolved

به منظور رفع خطا Failed To Load Resource در وردپرس می توانید از راه حل های مختلفی استفاده کنید. برخی از اصلی ترین راه حل ها عبارتند از:

  • غیرفعال کردن افزونه ای امنیتی
  • غیرفعالسازی و فعالسازی دوباره تمامی افزونه ها
  • به روزرسانی قالب و افزونه ها
  • تغییر آدرس وردپرس پیش فرض

در ادامه هر یک از آنها را به شکل دقیق تری برای شما توضیح خواهیم داد.

1. غیرفعال کردن افزونه های امنیتی وردپرس

اگر شما این خطا را به همراه عبارت a status of 404 مشاهده کردید، باید این برداشت را داشته باشید که آدرس مربوط به منبع مورد نظر تغییر کرده یا یک افزونه به وردپرس این اجازه را نمی دهد که بتواند به آن منبع دسترسی پیدا کند. در بیشتر مواقع افزونه های امنیتی به دلیل تلاش برای بالا بردن امنیت وب سایت شما دسترسی به وردپرس را محدود می کنند. در نتیجه اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که مشکل مربوطه به افزونه های امنیتی فعال روی وب سایتتان مرتبط است یا نه تنها کافیست آنها را غیرفعال و نتیجه را بررسی نمایید.

2. غیرفعالسازی و فعالسازی دوباره تمامی افزونه ها

یکی دیگر از دلایل رایجی که می توان در زمینه خطا در بارگذاری منابع در وردپرس به آن اشاره کرد ناسازگار بودن یکی از افزونه ها است. برای اینکه اطمینان حاصل کنید ارور فوق به ناساگار بودن یکی از افزونه ها وابسته است یا نه باید تمامی افزونه ها را غیرفعال و مجددا یک به یک آن ها را فعال نمایید سپس در هر مرحله نتیجه را بررسی نمایید. هر زمان که با فعالسازی دوباره هر یک از این افزونه ها خطا فوق دوباره ظاهر شد، می توانید به این نتیجه برسید که مشکل از افزونه فوق است.

3. بروزرسانی قالب و افزونه ها

دلیل دیگری که می توان برای خطا در بارگذاری منابع در وردپرس در نظر گرفت، منسوخ شدن قالب یا یکی از افزونه ها است. در چنین حالتی شما باید قالب یا افزونه ها را به آخرین نسخه خود بروز رسانی نمایید تا مشکل پیش آمده مرتفع شود. به همین منظور به بخش پوسته ها و افزونه ها رفته و بررسی نمایید که آیا برای قالب یا افزونه های فعال روی وب سایت شما نسخه جدیدی معرفی شده است یا نه. در صورت وجود نسخه جدید تنها کاری که باید انجام دهید بروز رسانی آن است.

4. تغییر آدرس وردپرس پیش فرض

دلیل مهم دیگری که می تواند سبب نمایش خطا Failed To Load Resource در وردپرس شود، نصب گواهینامه SSL و تغییر از پروتکل HTTP به HTTPS است. این امر سبب می شود تا تمامی آدرس های قرار گرفته در وب سایت شما تغییر پیدا کند. این امر سبب می شود تا گاهاً وردپرس نتواند به درستی منابع مربوط به لینک های وب سایت شما را شناسایی کرده و در نتیجه آن با خطا رو به رو شوید. به همین منظور شما باید از طریق مسیر تنظیمات>عمومی در پیشخوان وردپرس خود اقدام کرده و اطمینان حاصل کنید که آدرس وردپرس و آدرس سایت هر دو به HTTPS تغییر پیدا کرده اند. بدین ترتیب خطا در بارگذاری منابع در وردپرس به راحتی رفع خواهد شد.

خطا Failed To Load Resource در وردپرس یکی از خطاهای اصلی به شمار می رود که روی عملکرد وب سایت شما و جلب نظر بازدیدکنندگان نقش مستقیم دارد. خطا در بارگذاری منابع در وردپرس سبب می شود تا بارگذاری فایل های مختلف قرار گرفته در یک صفحه با مشکل رو به رو شده و در نهایت صفحه به صورت کامل و همانطور که انتظار دارید به کاربران نمایش داده نشود. در این مقاله تلاش ما بر این بوده تا شما را با یکی از اصلی ترین خطاهای وردپرس یعنی خطا Failed To Load Resource آشنا کنیم. چرا که هرچقدر هم که شما هاست و زیرساخت مناسبی را برای وب سایت خود تهیه کرده باشید، باز هم در صورت عدم مدیریت درست چالش های موجود با مشکل مواجه می شوید. به همین دلیل می توانید با استفاده از راه حل های بیان شده این مشکل را پیگیری و حل نمایید.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *