چگونه سیستم مدیریت محتوا یک سایت را تشخیص دهیم؟

وردپرس

فهمیدن سیستم مدیریت محتوای یک سایت به چه درد می خورد؟ تا به حال برای شما پیش آمده که به وبسایتی بروید و از محیط کاربری آن وبسایت لذت ببرید و به خودتان بگویید که آیا می شود سایت خود را به این شکل طراحی کنید؟ جواب شما بله است و برنامه هایی به این شکل طراحی شده اند که مشخصات سیستم مدیریت محتوای یک سایت را به شما می گوید.این اولین قدم شما برای طراحی وبسایت بعد از خرید هاست و دامنه است. زمانی که سیستم مدیریت محتوای خود را انتخاب کردید، باید به دنبال یک قالب وردپرسی جذاب باشید که نیازهای شما را پوشش دهد. مقوله انتخاب قالب به قدری اهمیت دارد که پروسه انتخاب هاست را هم تحت الشعاع قرار می دهد. هم در این امر دخیل است به عنوان مثال اگر تمایل به استفاده از قالب های سگین دارید می توانید از هاست مخصوص وردپرس کمک بگیرید. در این مقاله می خواهیم برای شما بهترین ابزارهای تشخیص سیستم مدیریت محتوای سایت را معرفی کنیم. پس همراه ما باشید.

فهمیدن سیستم مدیریت محتوای سایت

سیستم مدیریت محتوای سایت یک پلتفرم  می باشد که به کاربر اجازه می دهد تا محتوای وب سایت را ایجاد و مدیریت کند. این پلتفرم یک راه حل ساده و سریع برای اشخاص با هر سطح از دانش کدنویسی است.

در ادامه تصمیم داریم بهترین ابزارهای تشخص سیستم مدیریت محتوا را معرفی کنیم.

  1. What CMS
  2. IsitWP
  3. Rescan
  4. Wappalyzer
  5. BuiltWith
  6. W3Techs
  7. Netcraft Site Report
  8. OnlineWebTool

1- تشخیص سیستم مدیریت محتوای سایت با What CMS

what cms یک ابزار آنلاین است که بیش از 140 نوع سیستم های مدیریت محتوا را تشخیص می دهد. هر زمانی وب سایتی از طریق این ابزار بررسی شود در سریع ترین شکل ممکن سیستم مدیریت محتوای را شناسایی کرده و در دیتابیس خود ذخیره می کند.

برای بررسی عملکرد این ابزار تنها کافیست به آدرس https://whatcms.org/ مراجعه نموده، آدرس وبسایت مورد نظرتان را در فیلد مربوطه وارد نمایید سپس روی دکمه Deect CMS کلیک کنید.

2- شناسایی قالب سایت با IsitWP.com

IsitWP یکی دیگر از ابزارهای تشیص سیستم مدیریت محتوا است. این ابزار اطلاعاتی جامع از سایت هایی ارائه می دهد که بر پایه وردپرس راه اندازی شده اند. حتما می پرسید چه نوع اطلاعاتی؟ مواردی مثل اینکه این سایت از وردپرس استفاده کرده یا خیر؟ افزونه های مهم استفاده شده در سایت، همچنین قالب فعال سایت را به شما معرفی میکند.

اگر سایتی در نظرتان جذاب جلوه کرد تنها کافیست به آدرس www.isitwp.com مراجعه نمایید. ادرس سایت دلخواه خود را وارد کنید و آنالیز دقیقی از آن به دست آورید.

3- فهمیدن سیستم مدیریت محتوا سایت با Rescan

ابزار Rescan در گذشته با نام Allora.io خدمات خود را ارائه می کرد از جمله ابزارهایی می باشد که برای شناسایی سیستم مدیریت محتوا کاربرد دارد. این ابزار برای شناسایی بیش از 2000 نوع CMS مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

Rescan حتی پیشنهاد استفاده از سیستم های مدیریت محتوای محبوب بر اساس نظر کاربران را ارائه می دهد. برای بررسی این ابزار آنلاین تنها کافیست به آدرس rescan.io مراجعه کنید.

4- تشخیص پلتفرم سایت با افزودنی Wappalyzer

زمانی که وب سایت های متعددی را بررسی می کنید مراجعه مکرر به سایت های آنلاین تشیپخیص cms کمی زمانبر و حوصله سربر می شود. بنابراین در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم یک افزودنی کروم مثل Wappalyzer را روی مرورگر خود نصب و فعال نمایید.

به این ترتیب هر زمان که تمایل داشتید می توانید سایت دلخواه خود را تنها با کلیک روی افزودنی بررسی و سیستم مدیریت محتوای آن را در کسری از زمان تشخیص دهید.

5- فهمیدن پلتفرم سایت با BuiltWith

وب سایت builtwith.com نیز یکی دیگر از ابزارهای خوب شناسایی سیستم مدیریت محتوا می باشد. این ابزار یکی از جامع ترین روش های شناسایی سیستم مدیریت محتوا بشمار می رود که نه تنها به شما می گوید این سایت از کدام CMS استفاده می کند بلکه تمامی افزودنی و پلاگین های نصب شده روی وبسایت را نیز گزارش می دهد.

تنها کافیست آدرس وبسایت دلخواه خود را جهت بررسی در فیلد مربوطه وارد نمایید. این ابزار جذاب را پیشنهاد می کنیم.

6- گزارش ساختار سایت با ابزار W3Techs

ابزار W3Techs یکی دیگر از معتبرترین راه ها برای فهمیدن سیستم مدیریت محتوا سایت می باشد که لیستی از ابزارک ها و مواردی که روی وبسایت نصب شده را به شما معرفی می کند.

با مراجعه به آدرس w3techs.com/sites و وارد کردن آدرس سایت مورد نظر اطلاعاتی مانند موارد زیر را را به شما نمایش می دهد:

  • سیستم مدیریت محتوای سایت
  • مشخصات شرکت هاستینگ
  • مشخصات ارائه دهنده DNS
  • عناصر کلی سازنده سایت
  • و…

این وبسایت علاوه بر مشخصاتی که گفته شد یک شمای کلی از محبوبیت سایت و ترافیک ورودی بر اساس لوکیشن افراد را هم گزارش می دهد.

7- بررسی cms با Netcraft Site Report

Netcraft هم یکی دیگر از ابزارهایی می باشد که به شما سیستم مدیریت محتوای یک سایت، مجموعه میزبان هاست، کشور میزبانی و … را نشان می دهد. این ابزار یکی از قدیمی ترین ابزار های شناسایی سیستم مدیریت محتوا می باشد.

تنها کافیست به آدرس sitereport.netcraft.com مراجعه کرده و سایت دلخواهتان را آنالیز کنید.

8- بررسی وضعیت سایت با ابزار OnlineWebTool

آخرین ابزاری که در این مقاله می خواهیم به شما معرفی کنیم ابزار OnlineWebTool نام دارد. ابزار بسیار دقیقی برای فهمیدن سیستم مدیریت محتوای سایت مورد نظر شماست. تنها کافیست آدرس سایت را در فیلد مربوطه درج نموده و سپس آن را بررسی کنید.

این سایت به جز شناسایی سیستم مدیریت محتوا ابزار های دیگری مثل تشخیص مشخصات و سن یک دامنه، آنالیز وبسایت، بررسی کننده وضعیت بهینه بودن سایت و …. را دارا می باشد.

شناسایی دستی سیستم مدیریت محتوا

به جز وبسایت های آنلاین فهمیدن سیستم مدیریت محتوای سایت، راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که به واسطه آن ها به سرعت متوجه می شوید وبسایت مورد نظر شما از چه cms برای راه اندازی وبسایت خود کمک گرفته است. از طرفی تشخیص برخی از CMS های محبوب مانند وردپرس، دروپال، جوملا و… این کار بسیار ساده است اما تشخیص برخی CMS های دیگر پیچیده تر است.

  • به عنوان مثال، در فوتر وب سایت های وردپرسی متنی تحت عنوان “وبسایت بر پایه وردپرس است”  نوشته شده که صاحبان وبسایت ها این متن را به دلایل امنیتی پنهان می کنند.
  • در خصوص CMS های دیگر مانند جوملا، یک فاو آیکون در مرورگر شما نمایش داده می شود که به شما در کشف این سیستم مدیریت محتوا کمک می کند.

همچنین می توانید المان های موجود در سایت مورد نظرتان را بررسی نمایید،  بر اساس URL فایل ها می توانید تشخیص دهید که سایت مورد نظر بر پایه کدام سیستم مدیریت محتوا راه اندازی شده است. دقت داشته باشید چنین روش هایی وقت گیر هستند یا ممکن است به جواب قطعی نرسید. به همین دلیل ما استفاده از ابزارهای معرفی شده را پیشنهاد می کنیم.

بعد از خرید هاست و دامنه می بایست یک cms را انتخاب نمود تا بتوان سایت را بر پایه آن راه اندازی کرد. ممکن است حین وبگردی های خود به وبسایت های جذاب، زیبا و پرسرعت برخورد کنید و با خود بپرسید این سایت از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده کرده است؟ تشخیص سیستم مدیریت محتوای سایت کار چندان دشواری نیست در این راستا ابزارهای متعددی طراحی و توسعه داده شده اند که تشخیص cms سایت را بسیار ساده تر کرده اند تنها کافیست این ابزارها را نصب یا به وب سایت های آنلاین تشخیص cms سایت مراجعه نمایید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. بنظر شما چگونه cms سایت را تشخیص دهیم؟ اگر راهکاری می شناسید یا از ابزار خاصی استفاده می کنید آن را از طریق دیدگاه ها معرفی نمایید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *