بررسی آمار بازدید سایت از طریق دایرکت ادمین

دایرکت ادمین

مدیریت یک وب سایت زمانی می تواند بهبود پیدا کند که شما بتوانید تحلیل درستی از شرایط آن به ویژه تعداد بازدیدهایی که از آن صورت می گیرد داشته باشید. چرا که با استفاده از این اطلاعات می توانید درک بهتری را درباره شرایط وب سایت خود پیدا کنید. اغلب کاربران سوال می کنند چگونه از امار بازدیدکنندگان سایت باخبر شوم؟ بررسی آمار بازدید یکتا از وب سایت یکی از قابلیت هایی است که در هاست دایرکت ادمین در اختیار افراد قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم نحوه بررسی آمار بازدید سایت ازطریق دایرکت ادمین را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. پس اگر شما نیز جزء آن دسته از کسانی هستید که می خواهید با استفاده از پنل مدیریتی دایرکت ادمین خود بازدید یکتا سایت خود را بررسی نمایید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی آمار بازدید یکتا در هاست دایرکت ادمین

ابزارهای آماری دایرکت، گزینه ای بسیار کاربردی در زمینه تجزیه و تحلیل آمار بازدید یکتا یک سایت است. شما با استفاده از این ابزار امکان بدست آوردن آمار بازدید سایت را خواهید داشت یا اینکه چه میزان از منابع موجود مورد مصرف قرار گرفته است. خبر خوب این است که کنترل پنل دایرکت ادمین به عنوان یکی از رایج ترین پنل های مدیریتی که توسط صاحبان وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد، امکان بررسی آمار بازدید یکتا وب سایت را فراهم کرده است.

شما می توانید با ورود به بخش Summary دایرکت ادمین به راحتی آمار بازدید سایت را به صورت روزانه، ماهانه و یا به شکلی کلی تری مورد بررسی قرار دهید. بدین ترتیب شما این شانس را خواهید داشت که عملکرد خود را تحلیل کرده و در راستای رفع نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت وب سایت خود گام بردارید. در ادامه می توانید آموزش استفاده از Summary/Statistics دایرکت ادمین به منظور تجزیه و تحلیل آمار بازدید یکتا وب سایت خود را مشاهده نمایید.

چگونگی مشاهده آمار بازدید سایت در کنترل پنل دایرکت ادمین

به منظور مشاهده آمار بازدید سایت در پنل دایرکت ادمین باید مراحل زیر را یک به یک پشت سر بگذارید:

  1. در گام اول باید به منظور بررسی امار بازدید روزانه سایت با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز وارد پنل مدیریتی وب سایت خود شوید.
  2. بعد از ورود به دایرکت ادمین زمان آن می رسد که از بخش Your Account گزینه Ste Summary/Statistics/Logs را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه ای که برایتان نمایش داده می شود، می توانید تمامی جزئیات مربوط به وب سایت خود را مشاهده نمایید. اما به منظور بررسی آمار بازدید سایت باید همانند تصویر زیر روی نام دامنه خود در بخش Domain Webalizer Stats کلیک کنید. در نظر داشته باشید که تمامی دامنه های قرار گرفته روی هاست، در این بخش به صورت لیست وار قابل مشاهده خواهند بود.
  4. در این مرحله شما می توانید تمامی اطلاعات مربوط به آمار بازدید سایت خود و همچنین میزان مصرف منابع هاست را مشاهده نمایید.

اما این اطلاعات را دقیقا باید به چه شکلی تحلیل کرد؟ چطور متوجه شویم آمار بازدید سایت و میزان مصرف منابع هاست به چه شکل بوده است؟ در ادماه به شرح مفصل تمام این گزینه ها می پردازیم.

تحلیل آمار بازدید یکتا به کمک Usage Statistics دایرکت ادمین

در دست دادن یکسری آمار و ارقام بدون داشتن هیچگونه اطلاعاتی درباره آنها مطمئنا نه تنها کمک کننده نخواهد بود که بیشتر باعث گیج شدن شما نیز خواهد شد. به همین دلیل اگر در نگاه اول اطلاعات موجود در صفحه مربوط به آمار بازدید سایتتان پیچیده و غیرقابل فهم به نظر رسید اصلا نگران نباشید. در ادامه این مقاله نحوه تحلیل آمار بازدید یکتا دایرکت ادمین را به شما آموزش خواهیم داد. گزینه های این بخش به شرح زیر هستند:

  1. Daily Avg: این بخش نشان دهنده اطلاعات مربوط به میانگین بازدید روزانه از وب سایت شما در هر ماه است. این اطلاعات شامل موارد زیر می شوند:
    • Hits: در این قسمت از آمار مربوط به بازدید یکتا سایت شما می توانید ببینید که در روزهای هر ماه به طور متوسط چند درخواست توسط کاربران به سرور میزبان وب سایت شما ارسال شده است.
    • Files: اگر وب سرور میزبان سایت شما نیاز داشته باشد که در ازای درخواست ارسال شده، پاسخی را بدهد، این پاسخ در شمارش فایل محاسبه می شود. در واقع این بخش شمارنده پاسخ به درخواست های ارسالی است.
    • Pages: اعدادی که در این قسمت مشاهده می کنید در واقع تعداد صفحات با لینک های مشخصی است که توسط بازدیدکننده مشاهده می شود.
    • Visits: آمار مربوط به میانگین بازدیدهای روزانه صورت گرفته از وب سایت شما در این بخش قابل مشاهده خواهد بود. شمارش این بخش بر اساس IP منحصر بفرد صورت می گیرد.
  2. Monthly Totals: در این بخش اطلاعات بازدید در هر ماه به طور کامل قابل مشاهده است.
    • Kbytes: شما می توانید در این بخش متوجه شوید که به طور میانگین در هر ماه چه میزان داده میان وب سایت شما و بازدیدکنندگان رد و بدل شده است.
    • Visits: آمار بازدید وب سایت در یک ماه در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.
    • Pages: تعداد صفحات بازدید شده در یک ماه نیز در این قسمت نمایش داده می شود.
    • Files: تعداد کل درخواست هایی که توسط بازدیدکننده ارسال و توسط وب سرور پاسخ داده شده است در این قسمت قرار می گیرد.
    • Hits: تمامی درخواست هایی که طی یک ماه توسط بازدیدکنندگان به وب سرور میزبان وب سایت شما ارسال شده است، در این بخش قابل مشاهده خواهد بود.

دایرکت ادمین قابلیتی تحت عنوان Summary/Statistics درون خود دارد که به صاحبان وب سایت این امکان را می دهد که ترافیک وارد شده به وب سایت خود را تجزیه و تحلیل نمایند. با استفاده از این قابلیت دایرکت ادمین شما این امکان را خواهید داشت که به راحتی آمار بازدید یکتا وب سایت خود را به صورت روزانه و ماهانه بررسی و از آن برای بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده نمایید. تمام تلاش ما آموزش تکنیکی ساده برای بدست آوردن امار بازدید سایت و همچنین تهیه گزارشی از بازدیدهای صوتر گرفته از سایت به صورت روزانه و ماهانه بود. دقت داشته باشید همین قابلیت در کنترل پنل سی پنل تحت عنوان webalizer نیز ارائه شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *