آموزش نصب ssl دایرکت ادمین

دایرکت ادمین

نصب ssl دایرکت ادمین موضوعی است که همواره مورد توجه همگان قرار گرفته است. همانطور که می دانید برای داشتن یک اتصال ایمن نیاز است که گواهی نامه امنیتی ssl روی پروتکل یک وب سایت فعال شود. به همین دلیل صاحبان وب سایت ها نیاز دارند که اقدام به نصب گواهینامه ssl نمایند. یکی از کنترل پنل های محبوب و رایگان حاضر در جهان دایرکت ادمین است. در این مقاله تصمیم داریم آموزش نصب گواهینامه امنیتی ssl در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

اگر شما نیز یکی از کسانی هستید که به دنبال نصب ssl روی دایرکت ادمین خود می باشید، توصیه می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فعالسازی ssl دایرکت ادمین

فعال سازی ssl دایرکت ادمین یکی از کارهایی است که باید به منظور ایجاد اتصال ایمن توسط صاحبان وب سایت هایی که از کنترل پنل دایرکت ادمین استفاده می کنند، صورت بگیرد. برای راه اندازی ssl دایرکت ادمین نیاز است که اقداماتی را از طریق کنترل پنل خود داشته باشید که در این مقاله آنها را به شما آموزش خواهیم داد. اما قبل از شروع آموزش گام به گام ساخت ssl در دایرکت ادمین، لازم است کمی با مفهوم گواهینامه امنیتی ssl آشنا شوید.

گواهینامه ssl چیست؟

گواهینامه ssl که مخفف Secure Sockets Layer است، در اصل فایل های اطلاعاتی کوچکی هستند که باعث می شوند تا کاربران بتوانند اطلاعات خود را در محیطی کدگذاری شده مبادله کنند. در واقع به صورت پیشفرض از پروتکل http استفاده می شود. اما با نصب ssl پروتکل سایت از http به https تغییر کرده و امکان داشتن یک اتصال ایمن از یک سرور وب به یک مرورگر فراهم می شود. «S» قرار گرفته در انتهای پروتکل https نشان دهنده فعال بودن گواهینامه ssl روی وب سایت مورد نظر است.

به طور معمول از ssl برای ایمن کردن ، استفاده می شود. همچنین فرآیند انتقال اطلاعات مهم و محرمانه افراد کاملا ایمن شده و  ورود به پروفایل کاربری در وب سایت های مختلف استفاده می شود.

  • امنیت معاملاتی که از طریق کارت های اعتباری صورت می گیرند.
  • وب سایت هایی که اطلاعات محرمانه و مهم کاربران را دریافت می کنند.
  • وب سایت های فروشگاهی
  • و…

صاحبان سایت ها باید بتوانند از این اطلاعات در برابر هکرها و افراد سودجو محافظ کنند و هیچ چیزی به اندازه گواهینانه ssl نمی تواند این کار را انجام دهد. در واقع گواهی ssl یک لایه امنیتی به وب سایت شما اضافه می کند.

ضرورت تغییر dns های دامنه برای تنظیم ssl دایرکت ادمین

در نظر داشته باشید که پیش از اقدام برای نصب ssl رایگان روی دایرکت ادمین باید dns هاست خود را روی دامنه ست و نشر دهید. اگر هنوز برای تنظیم dns اقدام نکرده اید با توجه به نوع دامنه ای که استفاده می کنید.

آموزش نصب ssl در دایرکت ادمین

با توجه به این نکته که دایرکت ادمین به تازگی نسخه جدید پنل مدیریتی خود را منتشر کرده است، برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ این نسخه را روی سرورهای خود کانفیگ کرده و از آن استفاده می کنند. برخی نیز همچنان از نسخه قدیم آن استفاده می کنند. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی نحوه فعالسازی ssl در دایرکت ادمین جدید و قدیم بپردازیم. به منظور تنظیم ssl دایرکت ادمین قدیم باید به ترتیب گام های زیر را دنبال کنید:

در ابتدا باید وارد پنل کاربری خود در دایرکت ادمین شوید.

  1. وارد قسمت Advance Features شوید.
  2. سپس روی SSL Certificates کلیک کنید.
  3. باکس آبی رنگ دوم را در حالت فعال قرار دهید. (روی چک باکس کنار آن کلیک کنید.)
  4. در ادامه روی گزینه Free & automatic certificate from Let’s Encrypt کلیک کنید.
  5. می توانید در لیست ارائه شده در Selected Entries موارد مورد نظر خود جهت فعال شدن پروتکل https انتخاب نمایید.
  6. در آخر نیز با کلیک روی گزینه Save تمام تنظیمات ssl دایرکت ادمین اعمال شده ذخیره خواهد شد.

اگر تمامی مراحل بالا را به درستی دنبال کرده باشید، با ذخیره تغییرات با پیغام زیر رو به رو خواهید شد. که نشان دهنده فعال شدن ssl روی دامنه سایت شما می باشد.

فعال سازی ssl در نسخه جدید دایرکت ادمین

اما اگر از نسخه جدید دایرکت ادمین استفاده می کنید، اصلا نگران نباشید. چرا که به منظور فعالسازی ssl در دایرکت ادمین جدید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا باید همانند نسخه قدیم دایرکت ادمین، وارد پنل مدیریتی دایرکت ادمین شوید.
  2. سپس از طریق منو Account Manager زیر منو SSL Certificate را انتخاب نمایید.
  3. در این مرحله با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو می شوید. در این صفحه باید روی دکمه ENABLE SSL کلیک کنید.
  4. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، زبانه های مختلفی وجود دارد که باید مطابق نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. اما به طور معمول زبانه اول مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت. چرا که این زبانه مربوط به فعال سازی SSL رایگان Let’s Encrypt است. تنها کاری که باید در این مرحله انجام دهید بررسی اطلاعات قرار گرفته در فیلدها و کلیک کردن روی دکمه SAVE است.

بدین ترتیب می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک اقدام به فعال سازی ssl رایگان در دایرکت ادمین نمایید.

چطور متوجه شویم ssl فعال شده است؟

بعد از طی مراحل ذکر شده می بایست دامنه خود را بررسی نمایید تا متوجه شوید آیا تغییر پروتکل از http  به https به درستی انجام شده یا خیر؟

برای این منظور دامنه خود را مرورگر وارد نمایید. وجود موارد زیر نشان دهده فعال شدن گواهی SSL روی دامنه می باشد:

  1. وجود قفل  در کنار نام دامنه
  2. نمایش پیغام Connection is secure موقع کلیک روی آیکن قفل کنار دامنه.
  3. نمایش پروتکل https در کنار لینک های وب سایت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *