نحوه ریستور و بازگردانی بکاپ در سی پنل

سی پنل

بکاپ گیری از سایت یک اقدام بسیار مهم است که باید در زمینه حفظ و نگهداری اطلاعات، همواره به آن توجه لازم را داشته باشید. بعد از انتخاب نام دامنه خود و تصمیم گیری در خصوص هاست مورد نیاز خود، باید اطمینان حاصل کنید که شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ بکاپ گیری منظم و حداقل هفتگی را از فایل های شما داشته باشند. اما خبر خوب این است که در کنار آن نیز می توانید خودتان به صورت مرتب و در بازه های زمانی کوتاه تر این بکاپ گیری از هاست را انجام داده و خیال خود را از بابت حفظ اطلاعات خود راحت کنید. در این مقاله تصمیم داریم تا نحوه بازگردانی بکاپ های گرفته شده در سی پنل را به شما آموزش دهیم.

بدین ترتیب شما می توانید روزانه و تنها با چند عمل ساده اقدام به بکاپ گرفتن از سایت خود و اطلاعات درون آن نمایید. بدین ترتیب در زمان بروز مشکلات مختلف که ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات وب سایت شما شود، به راحتی و با بازگردانی بکاپ تهیه شده وب سایت خود را بدون اینکه هیچ یک از اطلاعات آن از دست برود، مثل روز اول داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید آموزش کامل بازگردانی بکاپ در سی پنل را فرا گیرید.

نحوه بازگردانی بکاپ در سی پنل

خوشبختانه پنل های مدیریتی هاست های مختلف این قابلیت را به کاربران خود ارائه می دهند که بتوانند به صورت منظم و در بازه های زمانی مورد نظر خود از اطلاعات سایت بکاپ گرفته و در زمان بروز هر گونه مشکلی با بازگردانی بکاپ تهیه شده وب سایت خود را حفظ کنند. پنل مدیریتی سی پنل این امکان را به کاربران خود ارائه داده تا بتوانند در خصوص بازگردانی اطلاعات اصلی سایت اقدام نمایند. این اطلاعات می تواند به شکل و حالت های مختلفی بکاپ گیری شده و در نهایت نیز برگرداننده شوند. برای بازگردانی بکاپ در سی پنل  با چهار حالت زیر رو به رو هستید:

  • بازگردانی اطلاعات اصلی سایت در سی پنل
  • بازگردانی دیتابیس سی پنل
  • بازگردانی پیکربندی ایمیل فورآوردر
  • بازگردانی پیکربندی فیلترهای ایمیل

در ادامه به بررسی دقیق تر هر یک از آنها پرداخته و به شما خواهیم گفت که چگونه با استفاده از هر یک از این بخش ها اقدام به ریستور و بازگردانی بکاپ در سی پنل خود نمایید.

آموزش برگرداندن اطلاعات هاست سی پنل

برای ریستور کردن بکاپ تهیه شده از اطلاعات وب سایت خود در سی پنل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریتی هاست شوید.
  2. سپس در صفحه اصلی سی پنل، از بخش «Files» زیر منو «Backup Wizard» را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، امکان بکاپ گیری یا ریستور بکاپ برای شما فراهم شده است. به منظور بازگردانی بکاپ تهیه شده باید روی دکمه «Restore» کلیک کنید.
  4. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که قصد دارید اطلاعات مربوط به کدام بخش را ریستور کنید.

در نظر داشته باشید که در بخش تهیه Backup که پیشتر به آموزش آن پرداختیم نیز گزینه های مشابه وجود داشته و شما می توانید بکاپ بخش مورد نظر را تهیه و سپس در صورت نیاز از طریق بخش ریستور آپلود نمایید. این بخش شامل موارد زیر می شود:

  • Home directory: در این بخش می توانید اقدام به بازگردانی بکاپ گرفته شده از فایل های دایرکتوری home نمایید. در نظر داشته باشید که این نوع از بکاپ گیری تنها مربوط به این بخش خاص می شود و اطلاعات مربوط به MySQL یا برگه و نوشته و تنظیمات بخش های دیگر وب سایت شما برگرداننده نمی شود.
  • MySQL® databases: با استفاده از این بخش می توانید تمامی اطلاعات بکاپ گرفته شده از یک دیبابیس مشخص را ریستور نمایید. این نوع از backup برای ذخیره اطلاعات پایگاه داده بسیار ارزشمند خواهد بود. اما در این بخش نیز باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تنها اطلاعات مربوط ب بخش مشخص دیتابیس بکاپ گیری شده و با استفاده از این قسمت بازگردانی می شود.
  • Email forwarder configurations: اگر این قسمت را انتخاب کنید، می توانید بکاپ گرفته شده از تمامی اطلاعات و پیکربندی کلی بخش انتقال یک آدرس ایمیل به آدرس ایمیل دیگر در هاست سی پنل را به راحتی ریستور نمایید. بدین ترتیب می توانید اطمینان داشته باشید که حتی در صورت بروز هرگونه مشکلی به هیچ عنوان اطلاعات مربوط به بخش ایمیل وب سایت خود را از دست نخواهید داد.
  • Email filter configurations: با استفاده از این بخش می توانید تمامی تنظیمات و فیلترهایی که برای ایمیل های خود در سی پنل اعمال کرده اید و از آن یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید را بازگردانید. این بخش نیز همانند سایر روش های ریستور اطلاعات مربوط به یک قسمت منحصر به فرد یعنی همان تنظیمات Email filter است.

5. در این مرحله باید با کلیک روی «Choose file» فایل بکاپ تهیه شده را انتخاب کرده و سپس روی «Upload» کلیک کنید. بدین ترتیب فایل بکاپ آپلود شده و تنظیمات آن روی هاست شما اعمال می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *