تاثیر کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده وردپرس

وردپرس

در سرتاسر جهان بسیاری از افراد به سمت راه اندازی کسب و کار اینترنی خود روی آورده اند. این دسته از افراد معمولاً کار خود را با یکی از انواع سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس آغاز می کنند. چرا که می توانند بدون نیاز به دانش تخصصی وب سایت خود را مدیریت نمایند. به منطور راه اندازی کسب و کار افراد نیاز به تهیه یک هاست مناسب دارند. خیلی از افراد در همان ابتدا اقدام به تهیه بهترین هاست برای وردپرس نموده و برخی نیز کار خود را با خرید هاست اشتراکی ایران آغاز می کنند تا بتوانند در هزینه ها صرفه جویی شود. چرا که مدیریت هزینه ها در همان ابتدای مسیر نقش تعیین کننده ای دارد. اما گاهاً افراد به دلیل کاهش هزینه ها به سمت دانلود قالب نال شده وردپرس یا تهیه افزونه های نال شده روی می آورند. اغلب بخاطر عدم تشخیص کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده وردپرس امنیت این نوع از وب سایت ها به شدت به خطر می افتد. در این مقاله تصمیم داریم به شما بگوییم که منظور از نسخه نال شده یک قالب یا افزونه چیست و چرا نباید از نسخه های نال شده قالب یا افزونه استفاده نمود.

تشخیص کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده وردپرس

به طور معمول زمانی که شما نسخه پولی یک قالب یا افزونه وردپرس را تهیه می کنید، یک لایسنس مخصوص به خود را از سمت شرکت ارائه دهنده دریافت می کنید. این امر سبب می شود تا تنها افرادی که لایسنس تهیه کرده اند بتوانند از قالب یا افزونه فوق روی یک وب سایت استفاده کنند و امکان استفاده از آن روی چندین وب سایت را نخواهند داشت. این امر باعث افزایش امنیت وب سایت خواهد شد چرا که یک قالب را به صورت مخصوص برای خود تهیه می کنید. اما در این میان افرادی وجود دارند که با استفاده از روش های مختلف نیاز به استفاده از لایسنس را در آنها حذف می کنند. این نوع از قالب یا افزونه که با نام نال شده (nulled) شناخته می شوند به راحتی و بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای در اختیار افراد قرار می گیرد.

نکته بسیار مهم: اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که یکی از بهترین روش های موجود برای هکرها به منظور تزریق کدهای آلوده به وب سایت وردپرسی شما، استفاده از قالب یا افزونه های نال شده است. چرا که این دسته از افزونه ها و قالب های موجود در بازار نسخه رسمی نیستند و در واقع قبل از ارائه به کاربران یکبار تغییر پیدا کرده اند. به همین دلیل بهترین محیط برای آنها فراهم شده و می توانند با تزریق کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده فعال روی سایت شما به راحتی وب سایتتان را به خطر بیندازند. اغلب پشت پرده نال کردن قالب و افزونه ها و ارائه آن ها به صورت رایگان اهداف مخربی وجود دارد.

افزونه یا قالب نال شده چیست؟

در حال حاضر بخش عظیمی از وب سایت های فعال در جهان بر پایه سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی شده اند چرا که افراد این امکان را دارند که یکی از بهترین و کاربرپسندترین سیستم های مدیریت محتوا را به صورت رایگان در اختیار داشته باشند که این امر در نوع خود موضوع بسیار مهمی است. در واقع شما می توانید بدون نیاز به داشتن تخصص در زمینه کدنویسی و با استفاده از وردپرس به راحتی یک وب سایت حرفه ای و بسیار مناسب را راه اندازی نمایید. در کنار موارد گفته شده موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد قابلیت نصب قالب و افزونه های مختلف روی این سیستم مدیریت محتوا محبوب است. شما می توانید با استفاده از قالب ها و افزونه هایی که برای وردپرس طراحی شده اند قابلیت های خاص و منحصر به فردی را به وب سایت خود اضافه کرده و در واقع آن را مطابق معیارهای خود شخصی سازی کنید.

اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که برخلاف خود وردپرس که به صورت رایگان در اختیار افراد قرار گرفته است، بسیاری از افزونه ها و قالب هایی که برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس طراحی شده اند، پرمیوم بوده و باید توسط علاقمندان خریداری شوند. همین امر سبب می شود تا افراد به دنبال روشی باشند که بتوانند به کمک آن قابلیت های مورد نظر خود را به صورت رایگان به دست آورند و آن روش نیز به طور قطع استفاده از نسخه نال شده افزونه یا قالب مورد نظر است. شاید دانلود قالب نال شده وردپرس یا تهیه افزونه های نال شده در نهایت سبب شود که در هزینه های کسب و کارها صرفه جویی شود. اما در واقع این امر با ارائه امکان تزریق کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده امنیت وب سایت شما را به خطر می اندازد و در نهایت باعث بروز مشکلات بسیاری در وب سایت شما خواهد شد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

5 دلیل برای عدم استفاده از قالب و افزونه های نال شده

استفاده از نسخه نال شده قالب یا افزونه های مختلف می تواند مشکلات زیادی را برای وب سایت شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل همواره توصیه می شود تا از نمونه هایی استفاده شود که نسخه رسمی به شمار می روند و خطری را برای وب سایت شما ندارند. برخی از اصلی ترین دلایل عدم استفاده از قالب یا افزونه نال شده عبارت است از:

  • به خطر افتادن امنیت وب سایت وردپرسی
  • غیرقانونی بودن نسخه های نال شده
  • عدم امکان استفاده از پشتیبانی قالب یا افزونه های نال شده
  • تاثیر منفی استفاده از قالب یا افزونه های نال شده وردپرس روی سئو سایت
  • عدم امکان به روز رسانی وردپرس
  • عدم امکان به روز رسانی نسخه های nulled قالب یا افزونه های وردپرسی

در ادامه به شکل دقیق تری به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1. به خطر افتادن امنیت وب سایت وردپرسی

به طور کلی امنیت وب سایت وردپرسی یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که شما باید هنگام راه اندازی و مدیریت یک وب سایت وردپرسی به آن توجه داشته باشید. در راستای افزایش امنیت وب سایت ممکن است اقدامات مختلفی را داشته باشد که اصلی ترین آنها تهیه یک سرویس هاستینگ پایدار و قابل اعتماد مثل هاست ابری یا فعالسازی ssl روی وب سایت وردپرسی و… است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتی در صورت استفاده از پلن های امنیتی متفاوت برای وب سایتتان باز هم در صورت استفاده از نسخه نال شده یک قالب یا افزونه شما فرصت لازم برای تزریق کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده وردپرس را برای هکرها فراهم کرده اید.

در واقع افرادی که نسخه نال شده را در اختیار دیگران قرار می دهند خودشان نسخه اصلی را با کدهای مخرب مختلفی آلوده کرده اند که امکان استفاده رایگان را برای دیگران فراهم کنند. همچنین این دسته از قالب ها و افزونه ها دارای بک لینک هایی هستند که شما از وجود آنها اطلاع ندارید. حتی افراد ارائه دهنده قالب ها و افزونه های نال شده می توانند با قرار دادن کدهای مشخصی در نسخه ارائه شده وب سایت شما را به لینک های اسپم ریدایرکت کرده یا تبلیغات مختلفی را در وب سایت شما قرار دهند یا در نهایت وب سایت شما را به طور کامل هک نمایند. به همین دلیل گفته می شود که به خاطر وجود امکان تزریق کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده وردپرس و کاهش امنیت وب سایت بهتر است از آنها اجتناب نمایید.

2. غیرقانونی بودن نسخه های نال شده

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد نسخه نال شده در واقع نسخه های غیررسمی قالب ها یا افزونه ها پولی هستند که باید با دریافت لایسنس آنها را تهیه نمایید. در واقع در این نمونه قانون کپی رایت به هیچ عنوان رعایت نشده و افراد ارائه دهنده آنها با حذف منابع مربوط به کپی رایت نسخه های رایگان یا ارزان تر آنها را در اختیاز شما قرار می دهند. حال استفاده ار نسخه نال شده هر قالب یا افزونه ای می تواند این امکان را برای سازندگان اصلی آن فراهم کند که از شما به دلیل عدم رعایت حق کپی رایت شکایت کنند و شما نیز مجبور به پرداخت جریمه های سنگینی شوید. در نتیجه با توجه به اینکه افراد تازه کار یا افرادی که به دنبال کاهش هزینه ها هستند از این نوع از قالب یا افزونه استفاده می کنند، ممکن است مجبور به پرداخت جزایم بسیار سنگینی شوند.

3. عدم امکان پشتیبانی قالب یا افزونه های نال شده

به طور معمول زمانی که شما یک سرویس تهیه می کنید، این امکان را دارید که از پشتیبانی آن و خدمات پس از فروش سرویس مربوطه استفاده نمایید. اما آیا زمانی که نسخه نال شده قالب یا افزونه را تهیه کرده اید همچنان امکان استفاده از خدمات پشتیبانی آن را دارید؟ قطعاً پاسخ منفی است. با توجه به اینکه شما لایسنسی تهیه نکرده و به دلیل وجود امکان تزریق کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده وردپرس در صورت بروز هرگونه مشکلی نمی توانید روی پشتیبانی سرویس فوق حساب کنید. همچنین به طور معمول شرکت ها به کاربران خود جزئیات لازم در زمینه نحوه استفاده از قابلیت های قالب یا افزونه مورد استفاده را ارائه می دهند تا بتوانند به شکل بهتری از خدماتی که تهیه کرده اند استفاده کنند. اما اگر از یک نسخه نال شده استفاده کنید، از این امکان بی نصیب خواهید بود.

4. تاثیر قالب یا افزونه های نال شده وردپرس روی سئو سایت

به طور قطع هدف شما از راه اندازی یک وب سایت وردپرسی دیده شدن در موتورهای جستجو و کسب جایگاه های ابتدای نتایج جستجو است. اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است به دلیل استفاده از کدهای مخرب در قالب یا افزونه نال شده وردپرس، سئو وب سایت شما به شکل جدی تحت تاثیر قرار می گیرد. در واقع نسخه نال شده کدهای مخرب را وارد وب سایت شما کرده و در کنار آن همانطور که پیش تر نیز گفته شد شاید لینک های اسپم نیز در میان کدهای قالب باشد. از آنجایی که گوگل مخالف سرسخت چنین اتفاقاتی است، به سرعت این موضوعات را شناسایی و وب سایت شما را جریمه می کند. پس اگر در حال استفاده از یک قالب یا افزونه نال شده هستید، در نظر داشته باشید که تا چه اندازه وب سایت خود را از نظر سئو دچار مشکل کرده اید.

5. عدم امکان بروز رسانی وردپرس

تیم توسعه وردپرس همواره در تلاش است برای بهبود این سیستم مدیریت محتوا است. به همین دلیل در هر نسخه جدیدی که در اختیار افراد قرار می دهد، سعی می کند باگ ها و مشکلات امنیتی خود را تا حد زیادی برطرف ساخته و عملکرد خود را بهبود ببخشد. حال اگر شما در حال استفاده از یک نسخه نال شده قالب یا افزونه های وردپرسی باشید، دیگر امکان بروز رسانی وردپرس خود را نخواهید داشت. این امر نیز به طور قطع یک مشکل جدی و مهم بشمار می رود. اگر هکرها از این موضوع اطلاع یابند که شما در حال استفاده از نسخه های منسوخ شده وردپرس هستید می توانند به شکل راحت تری سایت شما را مورد حملات و اهداف شوم خود قرار دهند.

6. عدم امکان بروز رسانی قالب یا افزونه های وردپرسی نال شده

ارائه دهندگان قالب ها و افزونه های مختلف همواره در حال بهبود عملکرد برنامه های خود هستند. آنها تغییراتی که باعث بهبود کارایی برنامه های ارائه شده می شود را اعمال کرده و نتیجه را طی یک بروز رسانی در اختیار کاربران خود قرار می دهند. در این بروز رسانی امکانات جدیدی ارائه شده و باگ های موجود از بین رفته و امنیت تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. زمانی که شما از نسخه نال شده استفاده می کنید، ارتباط شما با توسعه دهندگان قطع می باشد. در نتیجه امکان استفاده از قابلیت های جدید آنها را نخواهید داشت همین امر در بلند مدت برای وب سایت شما مشکل ساز خواهد شد.

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به طور قطع هزینه های مختلفی را برای شما به همراه دارد. شما باید یک دامنه مناسب تهیه نموده و سپس اقدام به خرید هاست برای سایت خود نمایید. در کنار موارد عنوان شده هزینه ها متفرقه دیگری را نیز باید متقبل شوید. به همین دلیل افراد به منظور کاهش هزینه های خود تصمیم می گیرند که اقدام به دانلود قالب نال شده وردپرس نموده یا افزونه های نال شده را تهیه نمایند. این امر شاید در ظاهر شاید موضوع خاص و پیچیده به نظر نرسد. اما واقعیت این است که استفاده از نسخه نال شده می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای وب سایت وردپرسی شما به همراه داشته باشد. در این مقاله تلاش ما بر این بوده تا به شما بگوییم استفاده از افزونه های نال شده یا دانلود قالب نال شده وردپرس تا چه میزان می تواند برای وب سایت وردپرسی شما مشکل آفرین شود. اگر تجربه ای در این زمینه دارید از طریق دیدگاه ها با ما و بازدیدکنندگان به اشتراک بگذارید.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *