آموزش رفع محدودیت تعداد مجاز ساخت دیتابیس در هاست

هاست

راه اندازی یک وب سایت حرفه ای هدفی است که خیلی از افراد در ذهن خود دارند. پیش نیازهای این کار خرید هاست و دامین مناسب است. اما بعد از آن و در مسیر طراحی سایت نیز نیاز دارید که اقدامات مرتبط دیگری را داشته باشید. ساخت دیتابیس یکی از موضوعات مهمی است که باید در هنگام راه اندازی یک وب سایت به آن توجه داشته باشید. در واقع شما برای پایه ترین اقدامات خود نیاز به ایجاد یک دیتابیس برای نگهداری داده های 0 و 1 وب سایت خود دارید. کامنت ها، اطلاعات مربوط به قالب ها و خیلی از اطلاعات مشابه دیگر در دیتابیسی که روی هاست خود ایجاد می کنید ذخیره می شوند. به همین دلیل نیاز است به این بخش توجه لازم را داشته باشید. اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ محدودیت ساخت دیتابیس در هاست دارند. همین امر سبب می شود تا شما در هنگام تلاش برای ایجاد یک دیتابیس جدید که بیشتر از حد مجاز تعیین شده است، با ارور You have reached your maximum allotment of databases مواجه شوید. البته در برخی سرویس های هاست حرفه ای مثل هاست مخصوص وردپرس یا هاست ووکامرس به دلیل عدم لیمیت فنی منابع، با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید شد. خیلی خب در این مقاله تصمیم داریم به مشکل محدودیت تعداد مجاز ساخت دیتابیس در هاست و نحوه رفع آن اشاره کنیم.

مشکل محدودیت ساخت دیتابیس در هاست

دیتابیس یکی از اصلی ترین پیش نیازهایی است که یک هاست برای میزبانی از اطلاعات وب سایت شما به آن نیاز دارد. در واقع اطلاعات وب سایت شما به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

  • اطلاعات محتوایی مثل مطالبی که روی سایت قرار می دهید. (فایل های صوتی، تصویری، ویدیویی و همچنین قالب و افزونه ها و…)
  • اطلاعاتی که حالت پایه ای تر دارند و به عنوان اطلاعات 0 و 1 شناخته می شوند مثل کامنت ها و داده های مربوط به ساخت قالب و غیره.

وب سایت شما برای اینکه به خوبی کار کند و نیازهای شما را به شکل مناسبی مرتفع سازد باید این دو بخش اطلاعاتی را در کنار هم داشته باشد. به همین دلیل است که ایجاد یک دیتابیس برای مدیریت مناسب یک وب سایت امری ضروری به شمار می رود.

حال موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به طور معمول شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ دارای محدودیت ساخت دیتابیس در هاست هستند. در واقع اگر شما سعی کنید بیش از تعداد مجاز، دیتابیس ایجاد کنید با ارور You have reached your maximum allotment of databases مواجه خواهید شد. این امر باعث می شود که شما نتوانید اقداماتی که تمایل دارید را برای وب سایت خود داشته باشید. برای رفع این ارور می توانید اقدامات مختلفی را پیاده سازی کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

آموزش رفع ارور You have reached your maximum allotment of databases

به منظور رفع مشکل محدودیت ساخت دیتابیس در هاست می توانید دو اقدام اصلی را داشته باشید:

  • اولین کاری که شما می توانید انجام دهید حذف دیتابیس های اضافی قرار گرفته روی هاست است.
  • اما اگر تمامی دیتابیس های موجود روی هاست مورد نیاز است و امکان حذف هیچ یک از آنها را ندارید، باید پلن هاست خود را ارتقا داده یا از هاستینگ خود بخواهید که در صورت امکان محدودیت قرار گرفته را از هاست شما بردارند.

به منظور حذف دیتابیس های اضافه جهت رفع محدودیت ساخت دیتابیس در هاست و جلوگیری از نمایش ارور You have reached your maximum allotment of databases باید مسیر زیر را دنیال کنید:

  1. در اولین گام شما باید به منظور ورود به پنل مدیریتی هاست خود نام کاربری و رمز عبورتان را به صورت دقیق وارد نمایید. در این مقاله ما به صورت پیش فرض از پنل مدیریتی سی پنل برای آموزش خود استفاده می کنیم. اما شما این امکان را دارید که فرآیند عنوان شده برای پنل های مدیریتی دیگر نیز داشت باشید.
  2. بعد از ورود به پیشخوان سی پنل از طریق منو «DATABASE» زیر منو «MySQL® Databases» را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود بخشی تخت عنوان «Current Database» وجود دارد. در این قسمت یک لیست از تمامی دیتابیس هایی که توسط شما ساخته شده است قابل مشاهده خواهد بود.
  4. شما می توانید بعد از یک بررسی دقیق همانند تصویر زیر روی گزینه «Delete» کلیک کنید. تا دیتابیس های اضافی و مواردی که قابل استفاده نیستند حذف گردد.
  5. پس از انجام این کار دیتابیس مورد نظر به راحتی از روی هاست شما حذف می شود و شما می توانید بدون مشاهده خطا You have reached your maximum allotment of databases اقدام به ساخت دیتابیس در سی پنل نموده و دیتابیس حذف شده را با یک دیتابیس جدید جایگزین نمایید.

اما همانطور که پیش تر نیز اشاره شد اگر به تمامی دیتابیس های ایجاد شده نیاز دارید و امکان حذف هیچ یک از آنها برای شما وجود ندارد، باید هاست خود را ارتقاء دهید. در این صورت می توانید محدودیت ساخت دیتابیس در هاست را  تا حدی از بین ببرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *