بیلبورد

یلبورد یا آگهی نما (مصوبه فرهنگستان زبان)، به تابلوی بزرگی گفته می شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا می گذارد. و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده است که بر پایه های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.
امروزه آگهی نماها مجموعه ای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. ما به عنوان بیننده می توانیم دیدگاه های مختلفی نسبت به هر آگهی نما داشته باشیم اما این واقعیت را نمی توان انکار کرد که بیلبوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند.

read more

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی (به انگلیسی: Outdoor advertising) به هر نوع تبلیغ خارج از نقطه نهایی خرید مشتری POP اطلاق می گردد.

دیوارنوشته ها، بیلبورد، تبلیغات داخل خطوط مترو، ایستگاه های اتوبوس، پل های عابر و مکان های عمومی مانند هتل ها، پارک ها، شهرها و… مکانهای خوبی برای تبلیغات محیطی هستند.

read more

خرید اینترنتی

خرید اینترنتی (به انگلیسی: Online Shopping) نوعی خرید است که از طریق فروشگاه های اینترنتی انجام می شود. از مهم ترین و بزرگ ترین سایت های خرید اینترنتی می توان به سایت های ئی بی و آمازون اشاره کرد.

read more

سالنامه

سالنامه دفتر یا کتابی است دست نویس یا چاپ شده که در مورد رویدادهای اتفاق افتاده در یک سال اطلاعاتی می دهد. سالنامه ها ممکن است موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی و غیره را پوشش دهند و یا تنها به یک موضوع بپردازند.

read more

تنظیم صفحه های خطای سفارشی (Custom Errors)

از تب «Custom Errors» در صفحه ی ویژگی های وب سایت می توانید پیغام های خطای HTTP را که در هنگام بروز خطا در دست رس به سایت یا صفحه ی وب مورد نظر از طرف سرور به کلاینت فرستاده می شود سفارشی کنید. کاربرد دیگر آن است که به جای نمایش صفحه ی خطا کاربران را به میل خود به یک صفحه ی دیگر از سایت تان مثلاً صفحه ی اصلی سایت ری دایرکت کنید.

read more

چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال یکی از روش های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی است. این روش معمولاً شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای کم تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که بوسیله چاپگرهای لارج فرمت و/یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه ای انجام می شود.

read more

تفاوت چاپ دیجیتال با افست چیست؟

تفاوت اصلی بین چاپ دیجیتال و روشهای سنتی چاپ مثل لیتوگرافی و چاپ افست، فلکسوگرافی، گراور، یا لترپرس در استفاده نکردن از پلیتهای چاپ است که در نتیجه مراحل آماده سازی پیش از چاپ سریع تر و ارزان تر هستند.

read more

قابلیت های منحصر به فرد چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال به طور اساسی با روش های چاپ دیگر مانند افست، فلکسو و گراور متفاوت است. این تفاوت از زمانی آغاز می شود که محمل یا واسطه چاپی در این شیوه حذف شده و تشکیل تصویر برای هر نوبت چاپ، مستقل از نوبت قبلی و بعدی خود انجام می شود. حذف واسطه های چاپی علاوه بر کاهش هزینه و زمان آماده سازی، مفهوم و قابلیت های جدیدی برای چاپ دیجیتال ایجاد می کند که به طور عمده در روش های دیگر موجود نیست.

read more

لمینیت (lamination) چیست؟

لمینیت کردن یکی از سریع ترین و ساده ترین روش های محافظت از کار چاپی است. در سیستم لمینیت با چسبیدن لایه بسیار نازک و شفاف پلاستیکی بر یک یا دو طرف یک کار چاپی، از آن در برابر رطوبت و سایر آسیب های محیطی، محافظت شده و محصول چاپ شده ی نهایی در برابر آب و پارگی مقاوم می شو

read more

PVC چیست ؟

پلی وینیل کلراید (PVC) عبارت پی وی سی و وینیل بطور رایج نه تنها با مرجع پلیمر بلکه برای همه موادی که پلی وینیل کلراید یک سازنده آنست استفاده می شود.

read more

تایپوگرافی

در پوستر های اولیه که وظیفه معرفی یک کالا یا یک اثر هنری را بر عهده داشتند کلمات و حروف تنها به اطلاع رسانی پوستر کمک می کردند و به عنوان یک عنصر بصری در اندازه های مختلف فضای پوستر را در می گرفتند.
برای نمونه اولین پوستر هایی که پدر و پدربزرگ های ما را برای دیدن نخستین فیلم های سینمای ایران، ترغیب می کردند دارای چنین ویژگی بودند در این پوستر ها مشخصات فیلم از جمله نام بازیگران، کارگردان و… به ساده ترین شکل و به سه زبان فارسی، فرانسه و روسی منتشر می شد.

read more

اصول طراحی لوگو

نشان واره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم یا برچسب ها است به طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه اما خوانایی چیده شده است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد.
نشان واره یا لوگو طرح ملموسی برای نمایاندن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین خصوصیات سازمانها و نهادها و … را شرح می دهد.

read more

۶۰ نکته برای گرافیست شدن

این مجموعه، در بردانده نکاتی است که شاید به هنگام مطالعه در نظرتان بدیهی جلوه کند. اما اغلب بدون توجه به آن ، اقدام به برنامه ریزی تبلغاتی و طراحی گرافیک میکنیم…
انسان مجموعه ای از توانائیها و ناتوانائیهاست. تنها راه کسب موفقیت آن است که روی توانائیهای خود متمرکز شود.

read more

طراحی بروشور

شما تنها ۲۰ ثانیه یا کمتر فرصت دارید تا مخاطب را راضی به برداشتن بروشور خود از روی میز و ورق زدن آن ، کنید. پس هرچه در آستین دارید رو کنید.

read more

تاریخچه عکاسی

عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده است، بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینه های مختلف و اکتشافات و نوآوری های آنان در طول تاریخ است. سال ها قبل از اختراع عکاسی، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته است؛ موزی، ارسطو و اقلیدس در سدهٔ ۵ و ۴ پیش از میلاد نحوهٔ کارکرد دوربیندوبین سوزنی سوراخ سوزنی را شرح داده بودند.

read more

طراحی وب

طراحی وب به مهارت ساخت و راه اندازی صفحات وب گفته می شود.تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.

read more

وبسایت یا تارنما چیست

مجموعه ای از فایلهای مختلف اعم از تصاویر، متون و یا فایلهای برنامه نویسی شده است که به منظوری خاص به شکلی با هم مرتبط شده اند. این فایلها روی یک کامپیوتر «میزبان» یا «سرور» قرار می گیرند و با یک نام دامنه مشترک فراخوانی می شوند. یکی از مهمترین سرویس های وب، پست الکترونیک است.

read more

انواع سایت

انواع سایت
سایتها بر اساس کاربرد و نوع برنامه نویسی به چند دسته تقسیم می شوند که عبارت است از:
سایتهای ثابت (Static Website)
سایتهای پویا (Dynamic Website)

read more

مزایای استفاده از وب سایت

وبسایت‌ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که مهمترین آنها به شرح زیرند: تاثیر سایت در اطلاع رسانی: داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می‌تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت می‌تواند از تصاویر،...

read more

مفهوم طراحی وب سایت

وب گاه مجموعه ای از اطلاعات درباره موضوع و یا عنوان خاص است. طراحی یک وب گاه مشخص کننده آرایش و ساختار صفحات وبی است که بوجود آورنده وب گاه خواهند بود. یک صفحه وب شامل اطلاعاتی درمورد هدف ایجاد وب گاه می باشد. یک وب سایت را همانند کتابی تصور کنید که هر صفحه وب در حکم برگی از کتاب خواهد بود.

read more

دامنه چیست؟

چنانچه می خواهید برای موسسه خود سایت ایجاد نمایید اولین قدم ثبت یک نام برای سایت می باشد به این نام که به صورت انحصاری ثبت می گردد دامنه یا Domain می گویند هر نام از دو قسمت تشکیل شده است که با نقطه از یکدیگر جدا می شوند قسمت اول که قسمت اصلی نام بوده و می تواند نام موسسه یا نام محصول ویا هر نام دلخواه دیگر (به شرط آنکه قبلا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد) باشد و قسمت دوم که شناسه نام یا پسوند می باشد و با توجه به نوع سایت می توان آنرا انتخاب نمود.

read more

دامنه های عمومی

این پسوند ها برای ثبت و استفاده عموم و هر نوع کاربری مجاز (قانونی) قابل استفاده می باشند. ثبت این دامنه ها از طریق شرکت هایی با عنوان Registrar که توسط ICANN معتبر اعلام شده اند یا نمایندگی های مجاز آنها امکان پذیر می باشد. هر چند دامنه های فوق هر یک از اختصارهایی برای منظور خاص اقتباس گردیده اند ارگانها و مراکز غیر انتفاعی ، .net شبکه و خدمات اینترنتی ، .com بنگاهها و مراکز اقتصادی، ولی در عمل محدودیتی برای استفاده از این پسوندها وجود ندارد.

read more

نکات ثبت دامنه

برای ثبت دامین می بایست از طریق شرکت هایی که خدمات ثبت دامین ارائه می دهند اقدام کنید و به این نکته توجه داشته باشید که دامین ها نیز مانند هاست تاریخ انقضا دارند! بدین معنی که صاحب دامین می بایست دامنه را در دوره زمانی مشخص (۱ سال، ۵ سال، …) تمدید کند.

read more

تفاوت سایت استاتیک با داینامیک در چیست؟

معمولا سایتهای استاتیک، سایتهایی هستند که ضرورتی برای تغییر مداوم اطلاعات آنها احساس نمی شود. اینگونه وب سایتها معمولا تنها جهت معرفی کاربرد دارند. عملیات به روز رسانی محتوای سایت به ندرت صورت می پذیرد و نیازی به ارائه خدمات به هر شکل به صورت آنلاین در اینگونه سایتها دیده نشده است. بنابراین هزینه های طراحی سایت و همچنین نگهداری و به روزآوری اینگونه سایتها کمتر بوده و بطور کلی برای هر شخص، شرکت و یا سازمان کوچک کاربرد خواهد داشت.

در مقابل سایتهای داینامیک نیاز شدید به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا داشته و نظر به نیازمندی و کاربرد سایت، طراحی و توسعه می یابند. هزینه های طراحی سایت داینامیک و نگهداری اینگونه وب سایتها غالبا زیاد می باشد. در کل امروز اکثرا از سایت های داینامیک به دلیل انعطاف پذیری بیشتر استفاده می شود. از جمله مزیت های ان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

read more

چطور یک نام خوب برای سایتمان انتخاب کنیم؟

برای اینکه شما دارای یک نام شخصی در اینترنت باشید و بتوانید سایت خود را در میان میلیاردها سایت دیگر قراردهید باید آن را ثبت کنید.
از این طریق می توانید سایت طراحی شده را بر روی این domain قرار دهید. از طریق یک سایت مشتری می تواند به سایت شما رجوع کند و از سرویسهای شما با خبر شود ویا سفارش دهد.بنابر این انتخاب نام مناسب برای معرفی شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

read more

ویژگی های یک هاست خوب

طراحی و پیاده سازی صفحات وب سایت، تنها بخشی از مراحل راه اندازی یک وب سایت است. گام مهم دیگری که در این راه باید بپیمایید، ثبت نام سایت، و انتخاب یک میزبان مناسب برای سایتتان است. اگر چه این کار می تواند در چند ساعت نیز انجام گیرد، اما بایستی توجه کرد که اشتباه در انتخاب هاست باعث افزایش هزینه ها، و حتی به هدر رفتن زحماتی شود که برای طراحی و تبلیغ آن کشیده شده است. در زیر ویژگیهای یک هاست خوب آمده است

read more

کنترل پنل هاست

شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب برای مشتریان خود کنترل پنلی ارائه می دهند تا مشترکین بتواند فضای میزبانی خود را کنترل و مدیریت کند که در کنار کنترل فضای میزبانی این کنترل پنل ها خدماتی از قبیل پارک دامنه، ایجاد زیر دامنه، ساخت و مدیریت پایگاه داده، کنترل آمار وب گاه و مدیریت پست الکترونیک نیز قرار دارد.

read more

مفهوم Cache مرورگر و پاک کردن Cache

امروزه مرورگرهای وب برای محتوای صفحات باز شده سایت ها از جمله متن ها، عکس ها و … را در حافظه خود ذخیره می کنند تا دفعه بعد که از آن صفحه دیدن کردید دیگه لازم نباشه تمامی مطالب و عکس های اون صفحه دوباره لود بشن و بالا بیان ، این امکان در هر چه سریع تر لود شدن صفحات اینترنتی می تواند خیلی مفید باشه به این حافظه ، حافظه Cache مرورگر میگویند .

read more

IPv6 چیست؟

IPV6 سیستم جدید آدرس دهی بر اساس پروتکل اینترنتی است که می تواند تعداد آدرس های اینترنتی را نسبت به IPv4 تا چندین برابر افزایش دهد.(IPv5 تنها یک سیستم آزمایشگاهی برای انتشار صوت و تصویر در اینترنت محسوب می شد و هرگز در خارج از آزمایشگاه مورد استفاده قرار نگرفت.) در حالی که IPv4 می تواند ۳/۴ میلیارد آدرس اینترنتی ایجاد کند، IPV6 می تواند از دو هزار و ۱۲۸ میلیارد آدرس اینترنتی پشتیبانی کند و بر این اساس IPهای بیشتری ایجاد شود.

read more

مگاپیکسل چیست؟

موبایل های هوشمند روز به روز در حال پیشرفت هستند. هر روز خبر از تحول در بخش جدیدی می رسد. اما به واقع اگر با تاخیرهای بسیار کوتاه (در حد یک دهم ثانیه) مشکل نداشته باشید، اکثر تلفن های هوشمند موجود در بازار پاسخگوی نیازهاتان خواهند بود.

read more

کلاینت چیست؟

عموما کلاینت، به کامپیوتری گفته می شود که تقاضایی را از یک سرور دارد. کلاینت در لغتنامه، به معنای مشتری می باشد و مشتری کسی است که تقاضای خدماتی را از سوی فروشنده ای دارد.

read more

پروتکل HTTP چیست؟

روتکل HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol اصطلاحا به پروتکلی گفته می شود که برای ایجاد ارتباط، دریافت، و ارسال داده ها بین سرور و کلاینت استفاده می شود. این پروتکل از پروتکل TCP/IP برای بستن پلی میان سرور و کلاینت استفاده می کند. طریقه کار ارتباط کلاینت با سرور، با استفاده از پروتکل HTTP به این ترتیب است که داده ها، از طریق بسته های اطلاعاتی، بین سرور و کلاینت رد و بدل می شود. به این ترتیب که برای برای ارسال داده ای به سمت مقصد، در ابتدا، داده، به بخش های کوچکتری شکسته می شود و سپس از هر کدام به سمت مقصد و با ترتیب مشخص ارسال می شوند.

read more

پرتال چیست؟

“پرتال” در سالهای اخیر بر سر زبانهای بسیاری از مردم و متخصصین در حوزه فناوری اطلاعات و طراحی سایت افتاده است و بحثهای زیادی را با خود بهمراه آورده است. تاریخچه پرتال به آزمایشگاه فیزیک هسته ای سرن CERN (موسسه تحقیقات مشترک و شبکه آموزشی که بطور مخخف به آن سرن گفته می شود) بر میگردد زمانیکه صفحه از سوالات و جوابهای آنها برای استفاده مشترک، تشکیل شده بود.

read more

تبلیغات کلیکی چیست؟

اصولاً موتورهای جستجو گزینه ای برای ارائهء به وب سایت ها جهت بازاریابی اینترنتی و تبلیغات به نام “تبلیغات کلیکی” دارند. بسیاری از موتورهای جستجوی بزرگ این نوع خدمات را ارائه می کنند. تبلیغ کنندگان، تبلیغات کوچک خود را در صفحهء نتایج موتورهای جستجو بر اساس عبارات و کلمات کلیدی خاص قرار می دهند.

read more

چلنیوم چیست؟

احتمالا شما هم تابلوهای برجسته ای را که اسم مغازه ها بر آن خورده است دیده اید. این تابلوها نسبت به تابلوهای فلکسی از جذابیت و زیبایی فوق العاده بیشتری برخوردارند، که در شب چند برابر می شود. البته جذابیت این تابلوها تا حد زیادی وابسته به طراحی آن می باشد.

read more

متا تگ چیست؟

بهینه سازی و افزایش بازدید سایت یکی از مواردی است که امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است اهمیت این موضوع به این دلیل است که اغلب مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. علاوه بر این که موتورهای جستجو بر عواملی نظیر محتوای با ارزش متناسب با کلمات مورد جستجو و کدهای بهینه شده تاکید داشته اند امروزه بر روی طراحی بهینه و کمیت و کیفیت پیوندهایی که به وب سایت شما ارجاع داده می شوند و در رنکینگ سایت در موتورهای جستجو تاثیر به سزایی دارند، پافشاری می ورزند. متاتگ ها یکی از کلیدی ترین ابزارها برای رسیدن به رنکینگ بالا می باشد.

read more

کاتالوگ

کالانما یا کاتالوگ کتابچه و یا راهنمای معرفی کلیات کالا، خدمات، امکانات و… می باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می شود.

read more

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یک نوع ماده است که برای پوشش دادن دیوارهای داخلی و هم چنین طراحی داخلی در ادارات، خانه ها و دیگر ساختمان ها استفاده می شود؛ کاعذ دیواری یکی از جنبه های طراحی داخلی به شمار می آید. این نوع کاغد بیشتر به صورت رول فروخته می شود و با چسباندن روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. کاغذهای دیواری می توانند ساده (به صورت نقاشی) یا به صورت بافته شده (مانند آنگلیپتا) و یا با الگوهای گرافیکی ساخته شده باشند.

روش های چاپ کاغد دیواری شامل چاپ سطحی، چاپ به وسیله حکاکی، چاپ سیلک ابریشمی، چاپ به صورت دیجیتالی و یا چاپ به وسیله ماشین چاپ چرخشی است.

read more

چاپ سنگی

چاپ سنگی یا لیتوگرافی (به فرانسوی: Lithographie) گونه ای چاپ مکانیکی شامل استفاده از صفحه های عکاسی یا سایر صفحه های مشابه که در سطح آنان ناحیۀ تصویر به صورت روغن دوست (غیرآبی، جوهرگیر) و نواحی غیر تصویری به صورت آب دوست درآمده است. معمولاً این صفحه ها را با پودر آلومینیوم می سازند. چاپ سنگی نوعی چاپ مسطح بوده که در آن از سنگ آهک استفاده می شده است؛ بدین ترتیب که نوشته یا تصویر را به روی سنگ منتقل می کردند و با استفاده از روش های شیمیایی آن را برجسته می نمودند و سپس این تصویر بارها روی کاغذ چاپ می شده است. این نوع چاپ با استفاده از روش مختلط فیزیکی و شیمیایی بر اساس دفع متقابل آب و چربی اختراع شد و متداول ترین روش چاپ پیش از چاپ سربی و اختراع ماشین چاپ بوده است که امکان تیراژ بالا را میسر می ساخته است.

لیتوگرافی بعد از اتمام مرحله طراحی و صفحه بندی آغاز می شود. نخست، طرحِ مورد نظر را از طریق عکاسی (سنتی یا دیجیتال) روی فیلم حک می کنند، سپس فیلم های تهیه شده کنار هم مونتاژ می گردد و مرحله کپی فیلم بر روی ورقه ها یا پلیت هایی که از آلومینوم و لایه ای حساس به نور ساخته شده انجام می شود. بعد از نور خوردنِ ورقه های پلیت، آن را مانند فیلم عکاسی ظاهر کرده، برای مرحلۀ چاپ به ماشین چاپ می بندند.

read more

چاپ سیلک اسکرین

چاپ سیلک اسکرین یا «چاپ سیلک» روشی برای چاپ تصویر است. در این روش از پارچه با توری با سوراخ های بسیار ریز استفاده می شود. توری در قابی ثابت می شود. تصویر مورد نظر روی این توری نقش می شود. سپس بخش هایی از تصویر که نباید رنگ بخورد با ماده ای مسدود کننده مانند موم پوشیده می شود. این قاب توری را در این حالت شابلون یا کلیشه می نامند. سپس مرکب چاپ یا رنگ را با فشار کاردک یا غلطک به سطح چاپ شونده منتقل می کنند. رنگ یا مرکب فقط از بخش هایی که مسدود نشده یه کاغذ یا سطح چاپ شونده منتقل می شود و تصویر روی آن ظاهر می گردد.

read more

اندازه های استاندارد کاغذ

سیستم سازمان استاندارد بین الملی (ISO) و سیستم استاندارد آمریکای شمالی دو سیستم استانداردی مدونی می باشند که استفاده از این نوع تقسیم بندی متداول می باشد.استاندارد بین المللی ایزو ۲۱۶ یا (The international standard: ISO 216):استاندارد بین المللی ابعاد کاغذ یا ایزو ۲۱۶ بر پایه استاندارد DIN کشور آلمان قرار گرفته است(دلیل استفاده از استاندارد کشور آلمان در این مورد به سابقه و پیشرو بودن این کشور در صنایع چاپ و کاغذ مربوط می شود).
ویژگی منحصر به فرد این سیستم مقیاس پذیر بودن آن است. بر این اساس که در همه ابعاد کاغذ های استاندارد ایزو ، نسبت طول به عرض تقریبا برابر با ۱/۴۱۴۲ ( جذر عدد ۲) است.

read more

انواع کاغذ در صنعت چاپ

کلمه کاغذ ، از واژه چینی کاکتز گرفته شده است. (نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است.)
انسان اولیه ، به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء ، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می کرد…

read more

انتخاب رزولوشن (Resolution) مناسب

انتخاب تفکیک پذیری یا همان رزولوشن مناسب اولین گام در طراحی به حساب می آید. اشتباه در انتخاب رزولوشن ممکن است باعث خراب شدن کار چاپی گردد. در این مقاله به اختصار به نحوه انتخاب رزولوشن مناسب برای کارهای مختلف خواهم پرداخت.

read more

لیتوگرافی چیست ؟

لیتوگرافی فرایندی است که در طی آن صفحه هایی فلزی از جنس آلومینیوم موسوم به زینک یا پلیت ساخته می شود. از این صفحه ها در چاپخانه های مجهز به سیستم چاپ افست برای انجام عملیات چاپ بر روی کاغذ استفاده میشود. بنابر این لیتوگرافی یک مرحله ی واسطه ای در چاپ افست است . فایلهای طراحی شده ابتدا در لیتوگرافی تبدیل به صفحات فلزی شده و سپس این صفحات به چاپخانه ارسال می گردد تا در آنجا بوسیله ی آنها عملیات چاپ بر روی کاغذ صورت بگیرد.

read more

چاپ افست

افست نوعی از چاپ است که امروزه به طور بسیار گسترده برای چاپ انواع کتاب ، مجله ، بروشور و کاتالوگ ، پوستر و خلاصه هر چیزی که قرار است بر روی کاغذ و با تیراژ بالا (معمولاً ۱۰۰۰ عدد یا بیشتر) و نیز با کیفیت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه های چاپ افست بسته به مدل دارای سایز چاپ از ۵۰*۳۵ سانتی متر تا ۱۰۰*۷۰ و حتی در موارد محدود تا سایز ۱۴۰*۱۰۰ می باشند.

read more
Print Friendly