بنرهای افقی:
این بنرها در بالا و پایین (هدر و فوتر) وب سایت ها به نمایش در می آیند، از لحاظ جذب مخاطب بنرهایی که در بالای وب سایت قرار میگیرند مخاطب بیشتری را جذب می کنند و هزینه تبلیغاتی آنها بیشتر از بنرهایی است که در پایین صفحه نمایش داده می شوند و بنرهای پایین صفحه هم ارزان تر هستند. در اتاق ها و تالارهای گفتگو (فروم) در میانه ی صفحه نیز جایگاه های افقی جهت گرفتن تبلیغات تغبیه شده است.
بنرهای عمودی:
این بنرها در وب سایت های سنتی که بصورت سه ستونه طراحی میشوند و همچنین بیشتر در سایت های خبری از آنها استفاده می شوند، این بنرها بصورت زیره هم در ستون سمت راست و یا سمت چپ و یا هر دو ستون وبسایت نمایش داده میشوند و بنرهایی که در این جایگاه ها قرار میگیرند بصورت تصادفی و گردشی در طول ستون صفحه جابجا می شوند.
بنرهای مثلثی:
در وب سایت هایی با طراحی جدید که بصورت سه ستونه طراحی نمیشوند جایگاهی برای نمایش بنرهای تبلیغاتی وجود ندارد به همین دلیل ابتکاری به خرج داده شده و بنرهایی بصورت مثلث در گوشه ای از صفحه به نمایش درمی آید، البته پایه ی اصلی اندازه این بنرها اندازه ای بصورت مربع است و فقط طراحی آنها بصورتی است که به شکل مثلث دیده می شوند.
بنرهای بدون کادر:
در این بین بنرهایی هم وجود دارند که بدون کادر هستند و بصورت ترنسپرنت (بدون پس زمینه) بطور ناگهانی در زمان ورود به وبسایت در میان صفحه به نمایش در می آیند، سایت یاهو یکی از شرکت هایی بود که مدتی از این شیوه ی تبلیغاتیدر وبسایتش استفاده میکرد، این شیوه علی رغم جلب توجه زیادی که انجام میداد اما تاثیر منفی بر روی کاربرانش داشت و یاهو خیلی زود این شیوه را حذف کرد.

 

اندازه های استاندارد و پر کاربرد بنرهای تبلیغاتی فلش و گیف:

Print Friendly